Ik vind het prijskaartje ook wel meevallen. Er is een apart uurwerk voor ontwikkeld, ook vanwege het hoge energiegebruik vanwege de continu lopende seconde wijzer.
Bedankt voor de update Henrik (tu)
Ik heb je een pb gestuurd
Prijs is heel redelijk gezien de geboden techniek. Ik heb ook ingetekend voor 1 exemplaar.
Prijs vind ik ook best redelijk gezien het gebodene. En ik vind het klokje leuk gedaan met die stoppende secondewijzer, maar niet leuk genoeg om nog een quartz klokje erbij te kopen.
Wel een mooi initatief van Henrik (tu)
Henrik Schreef:
Hoezo vind je het prijskaartje aan de forse kant?
Ik vond het juist wel meevallen.
Sorry, ik moet mij anders uitdrukken. Het kan best zijn dat het een aantrekkelijke prijsstelling is voor dit horloge. In absolute zin vind ik echter € 550 een behoorlijk bedrag. Temeer omdat ik ook de binnenkort uit te komen Halios Tropik erg mooi vind en ik helaas niet over een onuitputtelijk horlogebudget beschik :).
marijn Schreef:
Ik vind het prijskaartje ook wel meevallen. Er is
een apart uurwerk voor ontwikkeld, ook vanwege het
hoge energiegebruik vanwege de continu lopende
seconde wijzer.
Huh dat snap ik niet. De secondewijzers van al mijn horloges lopen continu. En horloges met hoog energie verbruik zijn ook duurder?
dreski Schreef:
marijn Schreef:
Ik vind het prijskaartje ook wel meevallen. Er
is
een apart uurwerk voor ontwikkeld, ook vanwege
het
hoge energiegebruik vanwege de continu lopende
seconde wijzer.Huh dat snap ik niet. De secondewijzers van al
mijn horloges lopen continu. En horloges met hoog
energie verbruik zijn ook duurder?
Ik druk me waarschijnlijk niet helemaal duidelijk uit. Normaliter hebben kwarts horloges springende horloge wijzers. Dit om het energiegebruik te beperken. (Je moet eens zien hoe snel de batterij leeg is van mijn zoemende electrische Omega f300 met zwevende secondewijzer).
Bij deze Mondaine springt de secondewijzer niet. Het is een zg zwevende secondewijzer, zoals bij een elektrisch horloge. Dit vraagt veel meer energie, en dus een ander type batterij, en verdere modificaties, lijkt me, aan het uurwerk. Dit zal de prijs zeker doen stijgen.
Ik gebruikte hier continu meer wiskundig, tegenover discreet.
marijn Schreef:
dreski Schreef:
marijn Schreef:
Ik vind het prijskaartje ook wel meevallen.
Er
iseen apart uurwerk voor ontwikkeld, ook
vanwege
hethoge energiegebruik vanwege de continu
lopendeseconde wijzer.
Huh dat snap ik niet. De secondewijzers van al
mijn horloges lopen continu. En horloges met
hoog
energie verbruik zijn ook duurder?Ik druk me waarschijnlijk niet helemaal duidelijk
uit. Normaliter hebben kwarts horloges springende
horloge wijzers. Dit om het energiegebruik te
beperken. (Je moet eens zien hoe snel de batterij
leeg is van mijn zoemende electrische Omega f300
met zwevende secondewijzer).
Bij deze Mondaine springt de secondewijzer niet.
Het is een zg zwevende secondewijzer, zoals bij
een elektrisch horloge. Dit vraagt veel meer
energie, en dus een ander type batterij, en
verdere modificaties, lijkt me, aan het uurwerk.
Dit zal de prijs zeker doen stijgen.
Ik gebruikte hier continu meer wiskundig,
tegenover discreet.
Duidelijk. (tu)
Ter info: er zijn nu 5 inschrijvingen. Ik probeer er nog iets extra’s bij te regelen (maar kan niets beloven). Wie er ook een wil bestellen, stuur me even een PB.
Was al geregeld 
Weet iemand toevallig wat de afstand tussen de lugs is?
Prachtig! Ook de vorm van de kast en de lugs is erg fraai.
Ik doe mee.
PB gestuurd naar Henrik.
Vandaag staat op de facebookpagina van Mondaine een filmpje van de Stop2Go :
Ze laten anderhalve minuut zien, met 2 keer de stop. Leuk om te zien, maar het had wel leuk geweest als de overgang van de minuutwijzer iets meer leek op die van de stationsklok. Hij gaat nu wat “netjes” en de stationsklok gaat wat ruwer.
Super!
Prachtig!! Wanneer is hij ongeveer leverbaar???
Op het filmpje op Horlogeinfo glijdt de secondewijzer en op het filmpje op facebook gaat hij wat schokkerig. Toch met kleine stapjes. Ik hoop dat het aan het filmpje ligt.