Wat erbij voor t meer dagelijkse gebruik. Maar wat?

Ik zou het wel weten…
Afgelopen lente nog de Orion gepast bij Ace en hij valt inderdaad groter dan je zou verwachten

Staat een mooie GS te koop hier… :sunglasses:

Ehm.

Jij draagt deze niet dagelijks? :fearful: Wat zonde man.

1 like

Draag je je dure segment niet dan? Ik snap je niet.

Snap het wel. Wandeling door Amsterdam. Festivalletje. Avondje clubben. Kutten met de kids. Allemaal niet met iets van 4/5k. Die Oris is mooi.

Ik ben voorzichtig met mijn dure segment. En met een kroontje door Amsterdam lopen… Uhm… Liever niet.

Staal en korte mouwen is ook een ding met Rolex stalen banden.

Maar goed vandaag was t wat koeler dus de 2019 blue fluted dj om geslingerd: -)

1 like

Oh wat zonde zeg, bijna het geld niet waard van de aanschaf. Alleen de 126234 verdient al drie dagen polstijd per week.

2 likes

De Sinn en Nomos vind ik geweldig! Omdat een allrounder een stalen band moet hebben in mijn opinie => Sinn.

Niet in Amsterdam durven lopen met een duurder horloge snap ik oprecht niet…

Oris :white_check_mark:
40mm :white_check_mark:
Dun :white_check_mark:
Kop er af :white_check_mark:

1 like

Met permissie @whisky, maar je verhaal klinkt alsof je zoekt naar een valide reden om een horloge uit die prijsklasse toe te voegen. Je hebt natuurlijk genoeg all round horloges (geweldige collectie). Je hebt helemaal geen reden nodig om iets toe te voegen, behalve dat je er gewoon zin in hebt :stuck_out_tongue_winking_eye:. Reden genoeg natuurlijk.

Afijn, to the point.

De Orissen zijn mooi, wel nogal groot. De Nomos is mooi, wel nogal klein (en dressy). De Stowa niet all round genoeg. De Tudor valt in het niet bij een Explorer. De Meistersinger met 1 wijzer niet echt handig. En de Breitling niet echt mooi.
Ik denk dat de ideale dagelijkse een GS kwarts is. Geen blitskikker, maar geweldig mooi gemaakt en afgewerkt. Geen onderhoud voor de komende 50 jaar. Kan bij alles. En je hebt kans dat ze je er in Amsterdam niet voor in je nek slaan. Kleurtje kiezen en gaan. Kan ook op leer voor de afwisseling.

2 likes

Een explorer I als ~ safe queen… jammer inderdaad!

1 like

Zou persoonlijk voor de Oris save the ocean gaan en vooral omdat ik me kan voorstellen dat de wijzerplaat héél goed tot zijn recht komt zodra er zonlicht op valt

Die clean ocean zou ik ook nog wel willen voor erbij, maar is ook een dik ding zo op de filmpjes. Oogt echt hoger dan een sub of gmt.

En hoe.

Winner winner chicken dinner Als Je 't mij vraagt, is die echt 2x je budget?

Ik zie de ML Aikon (wijzerplaat in blauw, zwart en grijs volgens mij) de laatste tijd geregeld voorbij komen hier, in 42 en 39mm. ML heeft mij met de Pontos S Diver positief verrast…de Aikon zelf niet in het echt gezien

:joy::joy::joy::joy:. Ben gewoon voorzichtig

1 like

Weer wat verder en toch maar eens besloten dingen om te gooien.

Eigenlijk wil ik rond de 3k max blijven maar…

In onwillekeurige volgorde

  1. GS SBGV225.

  2. Tudor BB58.

  3. Tweede hands haalbaar. voor pakweg 3k Echter standaard selitta uurwerk? En (nieuw) staal vs leer is een prijsverschil van pakweg €1000… Is die band dan echt zo goed?

Prachtig blauw, flieger met historie.

IWC le petit prince

  1. Wachten, budget uppen > Omega Aqua Terra. 38.5mm. Prachtig uurwerk. Beter beschermd tegen magnetisme dan een Millgauss voor minder geld :sunglasses:

Omega

Meningen? Gedachtes over de IWC? Ik weet dat er een aantal te koop hebben gestaan de laatste jaren. Dus willen de (ex) eigenaren hier wellicht wat over kwijt? Hoe is die lume bijv?

En over deze Omega kan ik weinig vinden hier.