Wat erbij voor t meer dagelijkse gebruik. Maar wat?

Hallo iedereen.

Here we go again. Paar weken na mijn laatste dure knaller wil ik even mijn gedachtes kwijt over iets wat ik meer wil gaan dragen als dagelijks.

Ben op zoek naar iets erbij voor t dagelijkse segment daar t kistje voor t dure segment helemaal vol zit en ik alles wat in dit kistje zit niet beschouw als iets dagelijks. En ik wil geen topic kapen @Erik11

Ik heb er drie als dagelijkse tikkers

  1. Mondaine quartz
  2. Citizen NY-0040
  3. Seiko Sarb 033

De rest van de collectie

  1. Grand Seiko SBGH001. ( Oftewel de oude versie van de hi-beat)
  2. Grand Seiko SBGW253. Voor mij de aller aller mooiste dresser zonder complicatie
  3. Rolex Explorer 14270. In de regel een van de beste allrounders alleen als t echt dress moet niet mijn eerste keuze in mijn collectie.
  4. Rolex DJ 126234 oftewel 36 mm 2019 blue fluted. Icoon en sportief op jubilee ook wel dressie
  5. Zenith El Primero 38 mm. Lekker sportief en dat uurwerk :heart_eyes:
  6. Meistersinger Sathora (Jumping hour) Eens wat anders

De wensenlijst

  1. Niet groter dan 40 mm mag ook niet te dik zijn. +/- 12 mm

  2. Een sterke voorkeur voor iets blauws. Champagne kleurig lijkt me ook wel wat maar wat? GS?

  3. Budget: Wellicht wat hoog maar goed, wat is hoog ongeveer €2000

  4. Mag ook jong gebruikt waar de kop af is.

  5. Waar zit ik naar te kijken

Ik weet niet hoe ik dit moet aanvliegen want er zijn er nog al wat waar ik een uit moet kiezen. En t gaat alle kanten op. Zit dress bij, flieger, sportief… Per merk dan maar? Ben besluiteloos.

  1. Oris. Ja Oris. De dag waarop ik mijn eerste dure horloge heb gekocht (Mijn Meistersinger red) was ik ook aan t kijken voor een blauwe Aquis, echter de 43 mm was echt te groot voor mijn kleine polsjes

Wat ik mooi vind

  1. ChronOris

  1. Save the ocean Limited

Sinn:

556 IB

Nomos

O ja. De Orion eruit voor de Grand Seiko Kom ik erachter dat ze ook nog wat blauws hebben. Deze.

Stowa: Helaas dat ze geen blauwe flieger meer hebben, is paar jaar geleden als limited gemaakt. Dan maar een normale zwarte alleen dan is t de vraag. Automaat of handopwinder. Date of no date.

fliegeruhr_36_hand_1300.

Meistersinger. Een echte 5 minuten wijzerplaat. Lekker rustig en eigenwijs

En dan de wat duurdere alternatieven.

  1. Tudor black bay 36 mm

  1. Een quartz uurwerk is een ultieme grab and go.

GS sbgv225

GS.

Outsider
Als in pakweg 2x budget maar ik ben er op de plaatjes wel gecharmeerd Doorsparen of is t een gedrocht?

Breitling. Als ze nu eens een Navitimer Chrono zouden uitbrengen in een kleinere maat zoals de 38mm El Primero. Dan zou wellicht wat van de dure kist eruit gaan… Maar goed Wel een Navitimer geen chrono. Iemand toevallig al om gehad?

Breitling!

Dan de gedachtes.

1.Zowel Stowa en Sinn hebben bij mijn weten (bijna) geen winkels of men moet naar Frankfurt voor Sinn. Dus jammer dat ik niet even kan passen. Dus word een gok.

  1. Zoveel geld voor een quartz. Maar goed we weten allemaal dat t een hele bijzondere is.

3, Oris. Ik hoor iedereen zeggen erg veel bang for the buck. ChonOris staat al wat langer op t B lijstje en kan ze moeilijk vinden in de etalages… Kunnen (ex) eigenaars hier wat over vertellen over deze? En dan de donkere of toch de grijzere? Op staal of?

  1. Orion misschien te chique voor t doel en wellicht wat klein voor een man. Die is 33 mm, alhoewel Nomos met zijn lange lugs…? Idem voor de GS en t doel?

  2. Tudor misschien te duur voor t uurwerk? Wel heavy aangepast denk ik? En misschien te blauw?

Andere suggesties zijn welkom.

Voor de goede orde. Mochten er mensen denken aan dagelijks gebruik en keihard materiaal.
Damasko vind ik niks. En volgens mij zijn alle tigiment Sinns groter dan 40 mm?

Ik heb van alles wat op de lijst staat nog nooit wat gepast.

Meningen? Andere ideeen/suggesties

En aub een top twee voordat veel mensen gaan roepen: GS :joy:

5 likes

Save the ocean! Chronoris was bij mij geen lang leven beschoren.

Kijk ook mijn topic maar eens door, suggesties genoeg.

Gooi voor de grap ook eens Breitling door de chrono zoekfunctie. Veel recente, betaalbare modellen.

Persoonlijk zou ik de save the ocean nemen, vind ik echt een prachtig horloge! :+1:

Tja, je hebt nogal wat keuzes die ik kan goedkeuren.

Laten we beginnen bij de Sinn, ik heb de 556i in MOP gehad en inmiddels heeft die een ander huis op HF. En ik heb nog wel de 556i ( classic ). Prachtige horloges en de kwaliteit en afwerking zijn als bekend :+1:
Als het je om de maat gaat mag je die van mij altijd even besnuffelen en passen. Op mijn net geen 17 cm pols staat het prima.

De Stowa heb ik lang overwogen als een 36mm handwinder zonder datum.
Waarom? Handwinder met kijkbodem altijd leuk, ik heb er geen en nog geen gehad. Zonder datum altijd mooi, meer balans en makkelijker als die stil staat. Geen geneuzel met de datum. En als je dit type flieger zoekt viind ik Stowa gewoon de lekkerste.

Dan de Tudor, ook mooi en zou ik nog wel is willen.

En die Breitling, ja die is ook mooi en als die maat nu ook nog is 38mm zou zijn zou ik die ook wel willen.

Dus succes met je keuze, voor 4 modellen heb je mijn zegen :wink:

Colt44 niks? Dodelijk fijne “beater” naast het duurdere geweld.

Neem die Clean Ocean, wat een klok

Van jouw lijst zou ik gaan voor de BB36.
Maar waarom niet een leuke TH Aquaracer in 40,5mm? Superfijne duiker!

Je ben reeds voorzien :slight_smile:

3 likes

Ultrabudget (25% van wat gemeld is), blauwe accenten en binnen de gestelde maten, wel quartz, maar ook geen omkijken naar als de boel eenmaal is ingesteld.

Casio OCW-S100.

5 likes

Wat een supercollectie heb je al, zeg!
En gave suggesties! Moeilijk kiezen.
Mijn top 2:
1- De Oris save the Ocean
2- de Breitling

pfff…wat een collectie en wat een keuzes.

Is die Oris save the ocean niet te dik?

Er is natuurlijk een vd forum favorieten, die behoorlijk blauw en 36 of 40 mm is

Nomos vind ik een hele mooie keuze. Je hebt ook een blauwe club campus. Vind ik ook wel heel gaaf, is ook een stukje groter met 39 mm


foto van Nomos website

Even iets heel anders. Restwaarde zal ruk zijn, maar je hebt wel iets dat niemand heeft. Microbrand Farer. Ze hebben nog meer blauwe horloges.

foto’s van Farer website

sterkte met je keuze!

2 likes

Andere optie:

Dat is hem, althans van jouw lijstje zou ik voor deze gaan. Weet enkel niet hoe dik die is, dus zou hem wel proberen te passen.
Heb zelf helaas te veel van dit soort horloges, anders zou ik hem graag willen.

Uit je lijstje spreekt de Oris Save the Ocean mij het meest aan.

Daarbuiten (en passend in jouw wensenlijstje) ben ik erg te spreken over de Tag Heuer way2112B. Jong gebruikt zeer betaalbaar. Misschien ook een optie?


6 likes

Zolang je niet al te heftig werk doet, zitten hier voldoende horloges bij die je echt prima dagelijks kunt dragen.
Met nog meer horloges ligt dat spul ook maar in de doos…:wink:

1 like

Zo. Enige weken verder. Dingen overdacht. Meistersinger gepast en dingen geschrapt.

Waar staan we nu?

  1. Oris safe the ocean moet ik echt eens gaan passen. Heeft iemand een idee waar die momenteel te passen is??
  2. De Grand Seiko blijft door mijn hoofd spoken echter de dure batterij wissel… En quartz . Maar wat voor eentje… En net zoals de Oris. Blue blue.
    3 + 4 Stowa en Sinn ongezien kopen gaat m niet worden…
  3. Budget wat uppen en gaan voor wat een forum lieveling lijkt te worden. Deze? En nee. Niet tudor maar uiteindelijk wil je de grote broer. Uhm nee. Met de dj en expl 1 ben ik klaar in R land. Foto’s zien er mooi uit, mooie maat ook.

Ik weet t pakweg 1400 en 900 euro duurder dan de oris en Gs maar wel manufacure automaat tov sellita van Oris wellicht aangepas en hoe ver dan? En automaat en quartz is appels met peren vergelijken. Denk ook dat ik te voorzichtig ben met de gs wat dan t doel voorbij schiet…

Overigens is in willekeurige volgorde daar ik zowel de Tumor, gs en oris nog niet heb om gehad. Wellicht eens kijken naar een juwelier die zowel oris als tudor heeft. Voor de gs moet ik naar de gs botique.

2 likes

Heerlijk zo’n luxe probleem :grin:

ik zal deze niet kiezen :joy::joy::rofl::joy:

Nu even terug komen op je vraag. Je hebt heel veel mooie voorstellen gehad.
Als ik kijk naar je wens voor een daily beater erbij.

De Sinn, tudor, en GS. liggen qua style in dezelfde groep als rolexen. Als dit je ding is, dan de tudor. maar wil je meer afwisseling in stylen.

stowa is een flieger. heerlijk casual maar op leer en niet altijd kunnen dragen.
breitling navitimer is in mijn ogen geen daily wear. groot horloge en leer. dus niet in de zomer. of je hou van de geur van natte leer.

nomos: prachtig dress watch. maar zoals ik zeg.dress watch. als je elke dag in pak ga. geen probleem.

oris safe the ocean: prachtig horloge. blauw is speels. minder geschikt onder een pak. mijn vrouw heeft een kleine maat aquis. ze is er blij mee. Ik moet steeds de tijd en datum zetten voor haar. vind alleen de stift beetje los aan voelen. maar dat heb ik met meerdere horloges in die 1000 prijsklasse. hoewel deze duurder is.
zie nog geen luxe diver in je collect. tudor blackbay?

oris crono. ik vind hem niet mooi. smaken verschillen. ik zal dan een speedmaster nemen.

succes

Man draag gewoon je explorer! Daar is hij voor bedoeld!