Wat gaan we bouwen!

Enige tijd geleden kocht ik voor een leuk bedrag een Rolex cal 1570 date met submariner kroon. Uurwerk liep slecht en is volledig geserviced door W&V.

En nu?

Wat gaan we bouwen! :grin:

Moet wel een bestaand en kloppend model worden.

1680?
4 digit DJ?
Ombouwen naar een no date voor een 5513. 5512? Wellicht of waren dat 1560?
Ombouwen naar een gmt voor 1665/1675
1660 sea dweller?

Budget verschillend. Echter denk ik dat de gmt en Explorer al afvallen. Die gaan in de 5 cijfers. To much.

Ik ben benieuwd naar eventuele ideeën en wellicht zelf hulp met aankopen van onderdelen.

Gr!

Pic voor… tja ach alles is leuker met een plaatje :smiley:

7 likes

Heb geen input voor je, maar ben benieuwd wat je gaat doen :+1:

Het is nu nog erg stil haha. Maar een 4 digit DJ kast is het enige wat ik online kan vinden. Een 1680 is mij nog onvindbaar

Gepolijst of niet?

Staat er een D voor het serienummer op het uurwerk ? Zoja, Datejust of 1680/1660. Geen D is 5512/5513. Zit er überhaupt een datumschijf op?

Ja zit datum schijf op. Over de D ga ik kijken. Er zat een sub kroon op. Met 3 puntjes dus 5512/5513 denk ik niet

Hoe bedoel je?

Foto is overigens niet van het uurwerk. Was voor de aandacht

Dan vallen 5512/3 af. GMT uurwerken zijn makkelijk te herkennen, die hebben extra tandwielen op het uurwerk,

Ja dat klopt. Dat is het kon zeker niet maar ombouwen zou kunnen met de juiste onderdelen. De basis is gelijk toch?

Ik zou het niet weten, maar volg het!!

Klopt, de basis is gelijk, om het om te bouwen naar een 1575 heb je onderdelen nodig die niet voor het oprapen liggen. Hetzelfde geldt voor de rest van de onderdelen, en als je ze vindt, betaal je de hoofdprijs…
Ik wil je absoluut niet ontmoedigen, maar zo’n beetje alles in de 4-digit sports zijn sky-high prijzen.

Ja klopt. Ik heb inclusief service 2000€ betaald voor het uurwerk. Laten we zeggen 5000 erbij een 1680 te bouwen?

5000€ lijkt me optimistich, maar als het lukt heb je voor 7k een 1680.

Kocht deze 2 jaar terug voor 5500 :stuck_out_tongue_winking_eye:

Nog 5 erbij en een red bouwen. Of werden die geleverd met 1560?

Red subs zijn omstreeks 1970, dus 1570

1 like

Ik zou het uurwerkje in een Steinhart bouwen, dan heb je de eerste interessant Steinhart.

True :sweat_smile:. Of een invicta bouwen van 2001 €