Wat gaan we dragen in 2019

My bad, ik bedoelde een day date, zoals je postte inderdaad. Sorry voor de verwarring.

1 like

Die gaat nog lekker door, daar wil ik wel een wedje op leggen.

2 likes

Wordt het vintage?

  • conny c-shape
  • tissot navigator

Of toch niet?

  • squale 1521 mat
  • farer (Cobb)

Kweenie :thinking:

1 like

Zolang vintage Rolex hip is, geloof ik dat de datejust wel in trek zal blijven. Als je een vintage Rolex koopt, puur omdat je wilt laten zien dat je een vintage Rolex hebt is het prijsverschil tussen een datejust en een daydate te groot. Voor de wat meer gevorderde liefhebber/kenner is die meerwaarde er denk ik eerder, en dan in het mooi meegenomen dat er nog wat ‘rek’ in zit.

1 like

Ik ga mijn Rolexen inwisselen voor één echt horloge.

4 likes

oh, dus eindelijk aan de Seiko?

7 likes

Toewerken naar mijn long-time grail: een quartz-GS (of vergelijkbare Citizen etc.), in ieder geval een ultra-high accuracy-ding. In champagne of donkerblauw!

Aan de andere kant, ik vermaak me uitstekend met een bonte verzameling aan van alles en nogwat, van vintage en hommage tot gloedjenieuw. En alles voor een fractie van de prijs van die grail. Knaller in dit opzicht - en die voldoet ook aan de high-accuracy wens (eis?) en zelfs met certificaat - is mijn Precista-duikertje.

Vermoedelijk ben ik intussen verslaafd aan het gevoel dat ik nog steeds mijn grail niet heb en is het verkrijgen daarvan wel een doel maar dan zonder einddatum :wink:

1 like

Blijft. Ook persoonlijke voorkeur natuurlijk, maar daar heb ik het nu niet over.

Ik denk niet dat het een bubbel is die gaat barsten waardoor de vintage DJ’s bijvoorbeeld weer in prijs gaan zakken. De goede exemplaren worden alleen maar schaarser, dus dat kan naar mijn idee maar één kant op :chart_with_upwards_trend:

2 likes

Benieuwd waar de keuze op gaat vallen? Een GS?

Welke Rolexen heb je? Of hoeveel? Dan heb je serieus budget en serieus keuze. Wordt een leuk jaar voor je!

1 like

Stiekem een DayDate. Alleen de meerprijs ten opzichte van een DJ is groot. Heel groot. Dus er moet een serieuze meevaller komen wil ik deze halen :heart_eyes:

53

En als de meevaller heeeeeeel groot is, dan doe ik deze erbij (of een andere Calatrava);

44

7 likes

Ik heb geen verstand van trends in horlogeland, ik weet wel wat mijn eigen wensen zijn.

Om te beginnen de Pellikaan die in de zomer komt. Maar verder gaat deze er hoogstwaarschijnlijk komen volgend jaar.

!
Daarna is het eigenlijk echt genoeg, want dan zit de horlogebox vol.

13 likes

Heel cool!

De prins in Paan en je laat je lekker gaan :ok_hand:

Maar RBK, toevallig is die DD die je post in het bezit van een maatje van me. Dat horloge is zo ongelofelijk lekker :drooling_face: Hij heeft hem te koop staan voor een belachelijke prijs op C24, maar dat komt omdat hij eigenlijk niet te koop staat. “Only if the price is right”.

Als je hem echt wil kan ik denk ik wel een paar K van de prijs afsnoepen voor je.

:drooling_face: :drooling_face: :drooling_face:

Wacht…nog niet klaar.

:drooling_face: :drooling_face: :drooling_face: :drooling_face: :drooling_face: :drooling_face: :drooling_face: :drooling_face: :drooling_face:

Sidenote: hij heeft wijzers zonder lume erop, dat klopt niet. De juiste wijzers zijn onderweg via yours truly. Schouderklopje voor mezelf omdat ik elke DD in puike staat wil zien :heart_eyes:

15 likes

Klassieker is denk ik nog een beetje te vroeg voor aangezien het horloge op de foto nog een rendering/photoshop is :slightly_smiling_face:.
Desalniettemin leuk horloge!

Horological end game level :sunglasses::+1:

Het is alweer die tijd van het jaar, altijd interessant om te lezen :slight_smile:

De trends ga ik geen grote uitspraken over doen, ik hoop alleen dat merken blijven met kleinere diameters komen. Vooral Oris draag ik een warm hart toe, maar veel van hun collectie vind ik simpelweg te groot.
Ik merk ook dat veel merken iets meer moeite doen om zich te onderscheiden. Rado bv kwam vorig jaar toch met iets nieuws met hun captain cook modellen, Longines graaft verder in zijn geschiedenis… Zo krijgen we een mooie keuze aan horloges met een eigen smoel, wat ik alleen maar kan toejuichen!

Wat mij betreft: Vintage is niet aan mij besteed, ik ken er te weinig van en heb er een gezonde schrik van… Dus ik blijf bij de nieuwe collecties voorlopig.

Deze staat toch heel hoog op mijn wishlist en zou er wel eens snel aan kunnen komen.

Een Speedy staat al jaren op mijn wishlist, dus die staat er dit jaar ook weer op :smile: Ben ook benieuwd waar Omega mee afkomt voor de 60ste verjaardag van de maanlanding.

Ofwel toch eens mijn 70’s case honger eens stillen, maar moet dan vintage of dan toch maar retro? :thinking: Dan ga ik toch voor het echte werk, maar dan moet er eentje passeren van betrouwbare afkomst (met dank een @Dpvh voor de wristshot! :+1: ).

10 likes

Ik ben zo’n vermoeden dat 2019 voor mij het jaar van de Tudor Heritage Black Bay Black wordt. Heb er dan lang genoeg omheen zitten draaien…:heart_eyes:

image

8 likes

Hij had de mooiste foto’s op chrono24 :ok_hand:
Stond te koop in Frankrijk? Ook met een paar K eraf, kan ik dit nu nog niet verantwoorden.

Ik tegen vrouwlief: Ja, en, die badkamer waar we naar hebben gekeken? Dat wordt 2022 :upside_down_face:

1 like

Staat.

Hij woont in Paris, oui oui.

Same here buddy, anders had ik het je helemaal niet aangeboden :joy:

2 likes

Haha. Dat vond ik al raar. Maar 13k is meer een realistische prijs? Wil hij er stiekem er niet van af :joy:

Op zich is dit wel een heel tof cadeau voor mijn 30e verjaardag :thinking:

2 likes