Omdat frederique constant het net niet is… probeert nogal patek achtig te zijn en als mensen dan mogen kiezen wat ze vandaag willen dragen dan gaan ze natuurlijk voor een echte patek!
Ik heb er geen dus kan er niks over zeggen maar voor de prijs die ze vragen zou ik toch wat originelere designs verwachten
Misschien omdat dit een schaamteloze kopie is van een 5127/5227 Patek en mensen niet graag een hommage dragen als ze eenmaal meer dan €1000 gaan spenderen.
Mooi formaat en ditto specs. Ziet er niet verkeerd uit. Heb je al eerder iets in handen gehad van dit merk?
Ja in Düsseldorf tijdens Watchtime stonden ze er ook. Vrij uitgesproken designs maar wel heel goed afgewerkt. Ik kan me niet herinneren dat ik toen de Essence in handen heb gehad.
Hier is er een. Geen idee of dat horloge nog in bezit is, ik kan me niet voorstellen dat met zo’n lijst dat allemaal blijvertjes zijn.
Haha de FC heb ik nog. Wel een tijd geleden hier op het forum gezet voor een ruil, maar stiekem ben ik nog best wel gehecht aan het horloge. De wijzerplaat is van handgemaakt porselein. Dat icm met de brequet-achtige stijl maakt het voor mij een prachtige dresser met klassieke look.
Ja, maar dat is wel opletten. Niet in elk model zit een in-house movement.
Ja mooi hèh
Sjeses
Sjemig
Jeetje
Is ook zo. Je koopt wat je mooi vindt. Zonder veroordelen zou ik het me kunnen voorstellen dat je niet langer een ‘rip-off’ wilt als je 1800€ uitgeeft. Het is ook nog eens opgelegd goud.
Nogmaals, iedereen mag dat natuurlijk zelf bepalen maar het is wel een hoop geld.
Een schaamteloze kopie? Dit is zon beetje het meest standaard horloge dat kan je bedenken. Standaard kast vorm. Standaard wijzerplaat. Dus niet zo heel gek dat hij lijkt op andere horloges die ook zon standaard ontwerp hebben. Maar qua details is hij dan toch wel anders. Als ze een kopie hadden willen maken hadden ze de details ook wel gekopieerd.
Ik zie er een Patek in en dat is niet voor het eerst bij FC. Als jij vindt dat het een standaard horloge is die toch allemaal al op elkaar lijken dan vind ik dat ook prima.
Zoek de verschillen:
Op de standaard kastvorm en dat het een date only is zie ik weinig overeenkomsten. Kroon, wijzers, indices, tekst zijn allemaal anders. Ja ze lijken op elkaar, maar dat is onvermijdelijk als je een klassiek of standaard horloge maakt.