Jezus. Nooit gedacht om aanzienlijk te downsizen en horloges zoals je eerder postte aan te gaan schaffen?
Iets nieuws is niet persé beter dan wat ik al heb. Er is altijd wel weer wat anders wat ik er eigenlijk bij wil hebben. Dus moet ik me dan afvragen of het de moeite waard is om er iets voor te verkopen. En omdat ik nogal slecht afscheid kan nemen gebeurt dat meestal toch weer niet
Maar er zitten er best een aantal tussen die vertrekken mogen dus misschien inderdaad eens kijken of ik een verkoopotje kan maken om een C60 van te bekostigen
Waarschijnlijk vinden wij het nog spannender dan jij!
Jazeker!
Aangestoken met salmon dail virus?
Tourby heeft meerdere klassieke horloges
Deze art-deco is prachtig
Meer met t ‘kleine merken’ virus.
Heb nog nooit een zalm kleur wijzerplaat in t echt gezien.
Al moet ik zeggen dat die Sinn die @Fate_Amenable_To_Change in t viezier heeft of had er ook best mag zijn op foto’s
Heel aardig, maar die barokke krulletjesafwerking vind ik niet echt mooi.
Precies mijn gedachte, te meer omdat dat nogal vloekt met het zakelijke “seventeen jewels” dat er midden tussen staat
Ik zit nog altijd in de verkenningsfase.
Maar ik neig eigenlijk meer en meer naar een kleiner merk.
Als ik dit zou willen hebben in een Kudoke bijv, salmon dail en volledige hand gravering ben ik ruim t dubbele kwijt. Dacht net iets meer dan 10k. Nu denk ik dat Kudoke nog (veel) minder horloges maakt dan Tourby maar toch.
Edit:
Dit dus
Hentschel is tot zoverre een ‘veilige’ optie.
Maar goed ik hoop dit jaar als we weer naar t buitenland mogen eea te passen
Benzinger zit zachtjes te vloeken in z’n atelier. Met Yvo Staudt er naast.
.
Misschien mis ik iets maar wat heeft t guiloucheren te maken met t met de hand afwerken van t uurwerk? Ja ok Benzinger doet dat. Maar Staudt toch niet?
Mooie kleur wijzerplaat Maken zij het uurwerk ook volledig zelf?
Ah, ik dacht even dat @tompj met barok krulletjesgebeuren het guillocheren bedoelde.
Excuses.
Wat het uurwerk betreft heeft hij wel gelijk. Da’s echt, echt enorm lelijk. Bijna net zo lelijk als skeletteren. Die Kudoke met die omgekeerde cock’n’balls en al die bloemetjes-tattoo’s er om heen trek ik ook niet.
Wijzerplaat is mooi rustig. En prachtig van kleur. Nou nog een top grade ETA-tje er in en we zijn in business. De schroeven mogen wel blauw, en als ome Kudoke het héél lief vraagt mag hij een beveltje slijpen.
Wie? Tourby of Kudoke?
Tourby is (gebaseerd op) een unitas 6468-1 als basis
Kudoke heeft t ontwikkeld met een ander klein merk habring2. Basis weet ik zo even niet. Maar ik vermoed wel dat t iets meer een ‘manufacture’ is dan de tourby