Maar ik neig eigenlijk meer en meer naar een kleiner merk.
Als ik dit zou willen hebben in een Kudoke bijv, salmon dail en volledige hand gravering ben ik ruim t dubbele kwijt. Dacht net iets meer dan 10k. Nu denk ik dat Kudoke nog (veel) minder horloges maakt dan Tourby maar toch.
Misschien mis ik iets maar wat heeft t guiloucheren te maken met t met de hand afwerken van t uurwerk? Ja ok Benzinger doet dat. Maar Staudt toch niet?
Ah, ik dacht even dat @tompj met barok krulletjesgebeuren het guillocheren bedoelde.
Excuses.
Wat het uurwerk betreft heeft hij wel gelijk. Da’s echt, echt enorm lelijk. Bijna net zo lelijk als skeletteren. Die Kudoke met die omgekeerde cock’n’balls en al die bloemetjes-tattoo’s er om heen trek ik ook niet.
Wijzerplaat is mooi rustig. En prachtig van kleur. Nou nog een top grade ETA-tje er in en we zijn in business. De schroeven mogen wel blauw, en als ome Kudoke het héél lief vraagt mag hij een beveltje slijpen.
Tourby is (gebaseerd op) een unitas 6468-1 als basis
Kudoke heeft t ontwikkeld met een ander klein merk habring2. Basis weet ik zo even niet. Maar ik vermoed wel dat t iets meer een ‘manufacture’ is dan de tourby
Deze Staudt … op alligator dan wel
Benzinger salmon guilloche WOW!
Maar dan wel met (opgelegde) arabische cijfers
Daar zou ik mijn Zenith EP per direct voor dumpen