Wat had je willen dragen vandaag? deel IV (Deel 1)

Thanks.

Moet wel zeggen dat ik even op Uhrforum heb gezocht vanmiddag. Sommige mensen zijn erg erg hard en hebben best veel kritiek op Hentschel. Zoals dat zijn werk1 waarvan word gezegd dat dat voor hem een mijlsteen is geweest. Een echte manufacture van Hentschel zelf met een beheeeeuuurlijk kosten plaatje. Iets met revue Thommen te maken heeft… En dat ze dat ook toegeven. En dat er mensen zijn die t merk sowieso erg duur vinden.

16 pagina,s lang draadje voor wie interesse heeft.

En ja dat kun je mss ook zeggen van Dornbluth. In de basis een Unitas maar dan über overhauled.

Of dit soort dingen een probleem zijn? Nah. Ik doe mijn eigen ding

1 like

Dan zeg ik terug naar de Zenith Defy, wel een echte manufactuur in dezelfde prijsklasse…

1 like

True.

Maar ik wil eerst (ook kijken) in kleine merken land. :slightly_smiling_face:

1 like

Pull the trigger

Onze hobby is niet rationeel meer.

Zijn Hentschel en Dornbluth 4 keer dit waard? Vast.

Zou t de eerste liefde op duur horloge gebied zijn die ik al een paar keer heb gehad en heb verkocht? T geknaag?

Want ook dit is een hand opwinder met je van een nja kunnen we t nog een klein merk noemen? Is wel nog onafhankelijk.

)

7 likes

Dit is voor mij ook een model dat ik al 10x bijna besteld heb, uiteraard twijfel vanwege de lange lugs… heb jij de 38mm gehad of de 35mm?

Ik heb m niet meer. Hen twee keer de 35 mm gehad ivm idd de lange lugs.

Als ik m nog eens zou aanschaffen zou ik wss wel voor de pink gaan. Kleur is zeer subtiel aanwezig. Vind ik niet te vrouwelijk.

Zou deze wel eens willen dragen…maar dan niet alleen vandaag😮

5 likes

Toch wel weer zin in een Royal Oak.

7 likes

Ik doe mee met de kleurstelling, alleen wel gewoon een Rolex :man_shrugging:t2:

7 likes

Dit moet mijn “exit watch” worden.

12 likes

Leuk merk :blush:. En prachtige perpetual.

Zou dat echt bestaan, een “exit watch”?
1 waardoor je de hobby staakt?
Of houdt het nooit op?

1 like

Heerlijk. Welk model is dit? Ik wil die achterkant zien :smiling_face_with_three_hearts:

Tja, moeilijk zeggen.
Ik heb in 10 jaar echt ontzettend veel mogen zien en dragen. De laatste tijd heb ik echt een “step up” gemaakt en dat zorgt voor rust.

Als ik deze zou kunnen toevoegen aan m’n huidige collectie zou de drang naar nieuwe horloges wel stoppen denk ik.

Maarja, als ik deze zou willen aanschaffen moet ik heel wat verkopen…

1 like

Het is een Langematik Perpetual.
Er zijn meerdere variaties en referenties. Ik verkies zelf de variant in platina.

9 likes

Tja. 1x40, 4x10 of 10x4k.
Iedereen voelt zich ergens anders beter bij.
Maar dit is wel echt iets heel speciaals.

2 likes

5 likes

Deze lijkt me heel leuk

1 like

Deze al heel lang, en nog steeds:

6 likes

Weer deze ….

23 likes