Hm, iets om in gedachten te houden dan. Best toch eens ergens proberen passen voor ik 'm in een vlaag van zinsverbijstering bestel.
Waarom krijgt Ickler / Archimede het voor elkaar om een Pilot Chronograaf met Valjoux 7750 Automaat in een 13,6mm kast te prakken? Die bovendien 100m waterdicht is?
En waarom krijgt niemand anders dat voor elkaar? Sinn prakt hetzelfde uurwerk in een 15,5mm dik horloge.
Ik denk dat het, los van het uurwerk, ook gewoon slechte of luie engineering van de kast is. Junghans is op zich niet de grootste delinquent, want 14,5mm is altijd nog beschaafder dan veel andere aanbiedingen met een 7750, en dat is nog met een bol glas ook.
Evengoed wou ik dat de bouwtekeningen van dat kutding eindelijk eens verloren gingen zodat de industrie een nieuwe chronograaf moest ontwerpen, wellicht dat daar wat dunners uit zou komen.
Ik zou het al tof vinden moesten ze heel de automaat-opbouw laten vallen, dat zou ook al een en ander schelen wellicht. Een automaat heeft geen enkele meerwaarde voor mij. En moest die dan in 13mm of minder passen, idealiter met een minder bolle caseback, dat zou dubbel netjes zijn.
Kijk. Helaas is de 356 SA II een dikkertje. Voor wie nu denkt, hee, dat is akelig specifiek… Ik heb lang geloerd.
Is ook 14 mm.
Maar de kastvorm is belangrijker.
Hoe dan ook, ik had vandaag deze 11,5 mm dikke automatische chronograaf willen dragen.
Ik ook… Meer naar de 358, maar het idee is hetzelfde. Helaas, te dik.
De Ebel, eh, is het 1911? Hoe dan ook… Dat is de shit. Ik zou de Don Jonsson versie zo kopen als die eens op m’n pad kwam.
Heel mooi, ik kijk graag mee met je zoektocht. Ik ben niet zo van de chrono’s maar zo een (ietwat foute) Ebel is prachtig. Maar tja, 11,5 mm dik en wel €1500+ voor een service en een half jaar kwijt. Goed voor je mindfulness onthaasten cursus
Maar ik doe met je mee, die zou ook wel een dagje willen dragen.
Inderdaad, het is een slecht idee, verpakt als kans tot zelfverwerkelijking. Namaste.
De bezel en bezelschroeven aan de voorkant zijn wel witgoud
Precies de delen waarvan je zou willen dat ze wat harder zouden zijn
Die zorgt net dat het horloge zich ingraaft.
De combinatie van bolle onderkant en bol glas zorgt dat het horloge niet als +14mm aanvoelt.
Die volg ik niet zo. Het contactoppervlak met de pols is inderdaad kleiner, maar het breedste punt van het horloge “zweeft” boven de pols dan, en is dan net nog meer uitgesproken.
Bubblebacks lijken in de praktijk platter. Misschien ook omdat je pols een soort matras is waar ze in weg lijken te zinken. Mocht je knokiger zijn dan gemiddeld… Tja.
die kans bestaat wel,
de zijn er nog niet helemaal, maar als ze er zijn en ik doe geen domme dingen zoals eerst nog een ander horloge binnenhalen… dan