Ach wat is fout? Ik vind echt edelmetaal en factory set nog altijd vele malen minder fout dan “goudkleur”
Een two tone Daytona met diamantjes op de wijzerplaat scoort daar in elk geval vrij goed op!
De vraag of het zo uit de fabriek gekomen is heeft daar wat mij betreft niet veel mee te maken.
Preventief excuus voor de beroerde foto, maar spotte gisteren deze op vakantie in Annecy. Toch wel erg tof en de prijs lijkt scherp, afgaande op Chrono en wat hier gebruikt is aangeboden.
De Boulton! Leuk! Goeie smaak!
Voor mij deze graag. Met tourbillon, maar zonder gat in de voorkant. Hulde.
Met name ook dat “hand made” onder aan de wijzerplaat. Zo gruwelijk tof.
Wie dan? Ik zie hem nooit voorbij komen.
Moest even zoeken maar deze beste man heeft er een. Meer weet ik er ook niet zo een twee drie.
Werkelijk schitterend.
Iemand op HF heeft ook een Eterna met zo’n gehamerd gouden band en kast.
( heel klein hamertje )
Zo chique vind ik dat.
Met hout ook leuke dingen te doen…
Deze Bulova haal ik uit de jongste nieuwsbrief van unwindintime.
Dank! Vind m eigenlijk leuker dan een Cartier Tank. Maar dat is dan weer het origineel (naar mijn idee). En omdat ik van de ‘classics’ hou ben ik daar ook erg van gecharmeerd.
Moeilijk hoor die keuzes
Ja dat is echt onwijs cool. Weet niet of ik die al werder vooebij heb zien komen, ik ga eens gluren vanavond.
Ook cool ja! De band is minder, maar vette wijzerplaat
Hajime Asaoka for the win. Al zou ik m’n SBGW231 er niet op inruilen, het moet gezegd. Ook leuk om te lezen dat je voor Europese chronometer certificering gewoon naar Besançon kunt, en dat die mensen veel minder kinderachtig doen dan de Zwitsers die alleen maar Zwitserse waar testen.
In dit geval een simpele Miyota 9000 serie die gewoon tot chronometer gekieteld wordt. Wel een tikje aan de prijzige kant voor 5400 ballen, ome Hajime doet ook niks uit filantropische overwegingen.
Ik zal je zeggen, ik vind vrijwel alle Art Deco achtige ontwerpen leuker dan de Tank. Of het nou de Oris Rectangular, de Longines Dolce Vita, die Alpina Heritage, de Hamilton Boulton, of de JLC Reverso is, ik vind vrijwel alles mooier dan een Tank.
Uitgezonderd de Basculante. Die zijn tof.
Ik heb gisteren wel klein krasje gemaakt bij een lug bij het wisselen van het bandje. Hoop dat je het niet erg vindt…