Wat had je willen dragen vandaag? deel IX

Cool ding!

1 like

Echt een sterk ontwerp hoor. Vind je de oude Ingenieurs niets?

1 like

Eens.

Echter: Als Cornehl het al zou doen. Uurwerk moet ook kleiner gemaakt worden.

En: Hentschel doet ook aan ‘maatwerk’ alleen dat kost zo heb ik tussen neus en lippen door aardig wat extra en Hentschel heeft een productie van een 250-300 horloges per jaar. En ook hun kunnen een kast niet per 5 inkopen van buitenaf maar een aantal keer dat getal anders krijgen ze niks. Aka investering van 5 cijfers.

En dat is dat al een klein merk

Cornehl heeft (nog altijd) maar een productie van ca 30 (!) horloges op jaarbasis. Ik wil dan al zou t kunnen niet weten hoeveel duurder dat gaat worden :grimacing:

@Vigorelli Ik doe vandaag gezellig met je mee. Een van de Duitse horloge bladen heeft deze editie een review over dit model. Ben even vergeten welke.

De oranje lume is zover ik heb kunnen lezen speciaal voor hun ontwikkeld.

3 likes

Ik bedoel gewoon de lugs wat korter maken.

1 like

Woww

1 like

Why not
Zowel deze IWC als ook de Grand Seiko hebben geen fijnafstelling op de gesp

1 like

Met gebogen push pins valt er mss 3-4 mm L2L te winnen. Lijkt me geen onoverkomelijke ingreep, zeker omdat ze het ongetwijfeld later nog als optie kunnen aanbieden.

1 like

Zeker!

Hehe daar heb ik geen last van gelukkig :sweat_smile:

Jazeker, ik heb nog een witte 3239 gehad vroeger. Ik vond de band alleen wat lomp met die hoekige overgang naar de kast, dat is stukken beter met de nieuwe :slight_smile:

Daar val ik niet over bij beide, ik kan meestal wel uit de voeten met de links. Mijn Cartier Santos heeft ook geen fijnafstelling bv en die zit heerlijk. Alleen krijg je bij GS nog wel wat meer tech en afwerking voor het geld. Maar de nieuwe Ingenieur blijft een prachtig ontwerp die me van tijd tot tijd weer weet te fascineren :wink:

3 likes

Point taken

1 like
3 likes

Een van de uniekere wijzerplaten die ik op ee Must heb gezien

19 likes

Citizen Axiom SC - CA4582-54E

Guilty pleasure. Bij mijn weten alleen verkrijgbaar geweest in de vs, canada en uk.

14 likes

37 likes

Mooi toch?

32 likes

Neem ik hem erna voor een dagje :blush:

1 like

13 likes

14 likes

20 likes

16 likes

Ik vind deze release één van de twee horloges met geïntegreerde band die mooi zijn in deze wereld. Dit is inderdaad geweldig gedaan door IWC. Daar moet ik wel bij zeggen dat ik 'm 7000 - 8000 Euro geweldig vind. Het huidige prijspunt vind ik net zo agressief als die van de huidige Reverso.

Ik wilde hem net gaan noemen. Waarbij, eigenlijk is een GS bracelet nog comfortabeler te krijgen, de Santos draag ik als een maffiabons.