Wat had je willen dragen vandaag? deel IX

Deze, maar dat kan pas vanaf oktober.

13 likes

Cool :sunglasses:

12 likes

Mijn huidige collectie bestaat uit een Speedmaster Professional 3681 Hesalite, een TT Cartier Santos Medium, een Omega Aqua Terra en een Rolex DJ op Jubilee. Alle 4 uit het iets hogere segment zeg maar.

Nu zag ik op mijn FB tijdlijn een prachtige GMT voorbij komen van een merk dat ik niet ken (Henry Archer). Betaalbaar en bovendien met hele redelijke specs en een -denk ik- een redelijk robuust werkpaard als uurwerk.

Vooral de dial met die mooie opgelegde indices en die prachtige wijzers spreekt me heel erg aan.

Wat vinden jullie?

• Size
39 mm diameter. 20 mm lug width. 46 mm lug-to-lug, 11.95 mm height.

• Glass
Sapphire crystal (front and back).
6-layer AR coating.

• Case material
316L surgical-grade stainless steel.

• Strap
20 mm width. Fits wrists with sizes between 15.5 - 21.5 cm (please ask for extra links if your wrist is wider than 21.5 cm)

• Dial
With Swiss SuperLuminova® BGW9 (Premium Grade) on markers and hands.

• Movement / Caliber
Miyota 9075 Premium Series GMT Automatic with True GMT function.
28800 BPH. Up to 42 hrs power-reserve.

11 likes

Die dial vind ik ook erg fraai, bruin is erg ondergewaardeerd als je het mij vraagt. De datum op 6u vind ik persoonlijk wel altijd een beetje storend. De lume ziet er op de site ook strak uit!

Al met al een mooi ding voor minder dan 700 ballen. :grin:

4 likes

qua specs en prijs prima, maar dual zone GMT klinkt een beetje als witte sneeuw of natte regen :face_with_open_eyes_and_hand_over_mouth:

1 like

Dat is zo maar hoe ze het noemen boeit me minder.

1 like

Geen idee wat ie kost. Maar ik zou een sterke voorkeur hebben voor zoiets.
Squale Sub-39 Green 300m Divers Mens Watch SUB-39GMGR.HT

Merk met een mooie heritage, bewezen kwaliteit en uitstekende prijs-/kwaliteitsverhouding.

9 likes

Is weliswaar ook een GMT maar op veel fronten een compleet anders horloge.

1 like

Ja. En wat mij betreft een stuk aantrekkelijker. Maar da’s persoonlijk, natuurlijk. :grin:

1 like

Sinds er hier op het forum eentje te koop heeft gestaan (zij het heel kort, want hij was al verkocht voordat ik het topic tegenkwam), blijf ik toch tè regelmatig op zoek naar deze ‘schoonheid door eenvoud’. Ik ben bang dat ik niet voor mezelf in kan staan, mocht de kans zich weer voor doen :yum::money_with_wings:

20 likes

27 likes

kan ik alleen maar beamen, echt een aanrader. mooi zo op die zandkleurige band, moet ik ook eens proberen. ik draag de mijne op een custom, zwart kalfsleren exemplaar.

succes met de zoektocht

17 likes

mooi!

2 likes

Als ie zo mat was als ie lijkt op deze foto dan nam ik m ook (weer). En dan langer dan 1 week.

Voor nu dus maar gewoon de matte LHD

14 likes

19 likes

15 likes

Regenboog :blush:

image

9 likes

Deze budget diver aangehad vandaag. Poeh poeh, wat een geweldige monochrome duiker!

Super mooie dail met veel contrast en mooie indices en wijzers. In dat opzicht net zo goed of beter dan de Seiko spb van nu. Draagt super goed niet overdreven licht. Op rubber voor 550 is dit wel de best budget diver sind de combat sub.
Ook even op eigen titanium bandje aangehad en dat was ok niet meer

20 likes

Oops … verkeerde topic geplaatst
person_gesturing_ok

1 like