Wat had je willen dragen vandaag? deel IX

Goed alternatief, maar ook best wel een tonnetje.

Ik vind het een heel moeilijke zoektocht in dat segment. En nochtans lijken mijn eisen niet zo moeilijk

• dia 38-40mm
  • liefst minder dan 8,5mm dik
  • opgelegde indeces
  • witte of zilveren wijzerplaat
  • mooi mechanisme met doorkijkbodem
  • bij voorkeur geen cijfers
  • geen datum
  • kleine seconde met mooie proporties

Het wordt een lange zoektocht. Maar geen probleem, het budget is even op.

Edit: wilde piste: custom dial in een junghans meister handaufzug. Nog geen idee of het mogelijk is.

4 likes

Nomos?

1 like

Deze release aub

27 likes

De orion komt dicht in de buurt. Maar die lange lugs houden me tegen. En de proporties van de secondenwijzer zijn ook niet 100% naar mijn gevoel.

Wel dun, mooi binnenwerk (zeker de automatische).

Nomos maakt m.i. mooie casual dressers. Ik zoek eerder een klassieke

1 like

Rose goud met olijfgroen. Zo mooi :face_holding_back_tears:

19 likes

12 likes

Best wat gelijkenissen tussen de dials niet? Heeft longines goed gekeken naar de overseas?

10 likes

Als citizen een two tone tsuyosa maakt met groene sunburst en gilded hands en markers sta ik in de rij.

Mooi, maar een net-niet gevoel. Ik mis wat karakter.

Geen eerlijke vergelijking, maar dit is zowat de benchmark:

En als het even kan, wat budgetvriendelijker

21 likes

Nomos Orion?

Of een out of the box, nog steeds acceptabele 10.5mm dikke Farer Lethbridge met cushion case. Juist bij zo’n minimalistisch horloge vind ik een tonneau of cushion kast wel karakter geven.

13 likes

26 likes

Ik ben in een realistische bui, en vergeet W&W even

De 36mm tudor 1926.

20 likes

Niet alleen voor vandaag :grin:

21 likes

Dat karakter zit puur in je fantasie. De Zwitsers hebben de meest saaie en karakterloze samenleving opgetuigd waar ik ooit geweest ben, in al mijn dertig jaar reizen.

Zo vind ik de Credor eigenlijk mooier dan de hier getoonde VC omdat die laatste een te kleine secondewijzer subdial heeft en ook maar plat oogt.

Wat de Chopard betreft: sector dial met speer-wijzers altijd mooi, maar de KS staat te hoog en eigenlijk houd ik er niet van dat de minute track buiten de indices valt.

Smaakzaak uiteraard, maar de Zwitsers van karakter betichten schiet mij in het verkeerde keelgat. :rofl:

2 likes

Ben er nog maar 1 dag/nacht geweest, mooi maar geen super ervaring. Vooral de nacht was creepy.

Maar de Japanners hebben op mij ook een heel deprimerende indruk nagelaten.

Over de horloges, smaakzaak inderdaad.

1 like

Maar zeker 2 mm te dik. Dat ze dun zijn is net een van de dingen die dressers leuk maakt.

1 like

Dit is echt gaaf🥰
De vc

Grappig dat ook jij dat zo beschrijft. Geef mij Antwerpen maar, als het ware. Ik ben nu meerdere keren in Zürich, Luzern, Basel, Bern, en Geneve geweest en heb exact die indruk ook. Dat werd helemaal erg richting La Chaux de Fonds en omstreken, ik was altijd zo blij dat ik Italië, Duitsland of Frankrijk weer inreed of terug naar huis vloog dat ik bij mezelf denk “hier klopt iets niet”.

Mijn aversie voor Zwitserland kleurt absoluut de merken die ik overweeg. :slight_smile:

A propos België…

Kijk. Karakter.

9 likes

Mooi merk maar gadver wat een dure krengen

1 like

12 likes