Of een out of the box, nog steeds acceptabele 10.5mm dikke Farer Lethbridge met cushion case. Juist bij zo’n minimalistisch horloge vind ik een tonneau of cushion kast wel karakter geven.
Dat karakter zit puur in je fantasie. De Zwitsers hebben de meest saaie en karakterloze samenleving opgetuigd waar ik ooit geweest ben, in al mijn dertig jaar reizen.
Zo vind ik de Credor eigenlijk mooier dan de hier getoonde VC omdat die laatste een te kleine secondewijzer subdial heeft en ook maar plat oogt.
Wat de Chopard betreft: sector dial met speer-wijzers altijd mooi, maar de KS staat te hoog en eigenlijk houd ik er niet van dat de minute track buiten de indices valt.
Smaakzaak uiteraard, maar de Zwitsers van karakter betichten schiet mij in het verkeerde keelgat.
Grappig dat ook jij dat zo beschrijft. Geef mij Antwerpen maar, als het ware. Ik ben nu meerdere keren in Zürich, Luzern, Basel, Bern, en Geneve geweest en heb exact die indruk ook. Dat werd helemaal erg richting La Chaux de Fonds en omstreken, ik was altijd zo blij dat ik Italië, Duitsland of Frankrijk weer inreed of terug naar huis vloog dat ik bij mezelf denk “hier klopt iets niet”.
Mijn aversie voor Zwitserland kleurt absoluut de merken die ik overweeg.