Een DeepSea is er subtiel bij. Maar functioneel gezien is deze AP een echt Zwitsers zakmes. Daar heb ik een hekel aan. Ik zie vier vensters met cijfers, maanden en zo, ik zie teveel wijzers, en godbetert een tourbillon. Die complicatie weigert ook hardnekkig te sterven.
Horloges draag ik dagelijks voor het meten van het verstrijken van tijd. Daarom heb ik liever die wederopstanding van die Lemania waar deze hele discussie mee begon:
Helaas meer dan geëvenaard door de gemiddelde daily driver. Dat nou exact waarom een simpele Laguiole beter is dan een Victorinox.
Dan liever de Masse Mystérieuse.
“What I love about the Masse Mystérieuse concept is that even if it requires a sophisticated watch lover to understand how the movement works, even a child can understand what they are seeing and be impressed by the fun and ingenuity.”
Toevallig net even de 43 van m’n maat gepast. Op de foto veeeel te groot, op het oog totaal niet. Dan moet die 41 toch wel aardig kloppen, ervan uitgaande dat ik niet van grote horloges hou.
Mijn eigen exemplaar van 41 mm is misschien zelfs iets aan de kleine kant, maar juist daardoor is het ook weer niet zo schreeuwerig. Da’s ook wat waard in Breitlingland.