Wat had je willen dragen vandaag? deel V

Als iets gratis is ben ik ook gelijk minder kritisch :grin::grin:

1 like

8 likes

Ik vind deze stiekem zo cool. :sunglasses: Weet nog niet of ik hem voor een dag of voor ettelijke maanden zou willen dragen

5 likes

Ik snap jullie @tompj, @Capibara en @wbcoupe Dan maar zonder versiering? Weet niet of zilveren wijzers extra kosten??

Ik ga de salmon wel in de gaten houden in 2022.

Eerst maar even de aangepaste Hentschel ontvangen :shushing_face:

3 likes

Wel handig als je verdwaald in de Ardennen :grinning:

1 like

Vind het uurwerk zoals die van @Fate_Amenable_To_Change wel smaakvol:

Het Grote incoming topic. Deel VI

5 likes

Ja he? en GMT voor mocht je plots in pakweg Rusland wandelen. :laughing:

1 like

Dan heb je wel een flinke omweg genomen :joy:

1 like

Even een overzichtje uit de winkel van vandaag:

En de mijne:

Expliciet zonder verdere gravures op de balansbrug, trouwens, @tompj. Want inderdaad kitscherig.

EDIT: Dat zalmroze komt in m’n telefooncamera onder kunstlicht niet tot z’n recht. Het is een prachtige plaat. Grappig genoeg onderhoudt hij contacten met de wijzerplatenboer van de gebroeders Grönefeld, want hij had ook een sample Principa 1941 dial in handen.

De goede man heeft me heel veel laten zien. :slight_smile:

19 likes

Wauw , ik ben totaal niet van de dresswatches maar die linker ( op foto 1 )is toch wel ontzettend gaaf :ok_hand:t2:

1 like

Da’s de 43mm Art Deco in zalmroze met zilveren wijzers. Hij vond zelf de bruine band niet passen, maar “ach, anders ziet het er te veel uit als die met de blauwe wijzers”.

In zijn wereld zou je de 40mm Art Deco (zelfde kast als mijn Marine, maar dan met opgelegde indices op de plaat) met zalrmroze dial, zilveren wijzers en zwarte alligator-strap nemen. Dat is zijn favoriete kleurstelling.

Maar nu de vraag:

Tourby zalmroze of Kurono? Ik neig toch naar Kurono ondanks de premium die je moet dokken als je er grijs eentje wilt scoren.

7 likes

Mijn oog werd gelijk naar die zalmroze plaat met bruine band getrokken, ik heb dat eerlijk gezegd zelden als ik een dresswatch zie .

Poeh…lastig , maar allebei prachtig

Je hebt hem nog niet meegenomen dus?

Je vraag vind ik erg lastig. Moeilijk om een mening over te vormen als je ze niet live hebt gezien. Op foto’s zijn ze beide erg fraai, maar zou mijn voorkeur denk ik toch naar de Tourby gaan vanwege het design van de wijzerplaat. Erg, erg fraai.

2 likes

Jazeker wel. Die laatste foto is in de auto gemaakt. Ik heb hem nu om. Alleen wel even nieuwe bandjes besteld, want hij doet aan padded banden. Het zijn goeie Cordovan banden en ik heb er zowaar eentje extra gekregen, maar ik heb de schurft aan padded banden. Banden zijn plat. Net als onder auto’s.

Maar ik vond dat zalmroze zo mooi… Ik zit sowieso op de wip om eens een Kurono Toki te scoren, een Sinn 356 SA II of zo’n Tourby Art Deco om dan een zalmroze horloge te hebben.

Te zijner tijd. Er bij.

3 likes

Ik heb hetzelfde, maar die 40mm zalmroze wijzerplaat met ‘normaal’ uurwerk staat wel op mijn verlanglijstje.

1 like

Het uurwerk wat ik heb is hun nieuwe/huidige basis-uurwerk, te verkrijgen in rhodium-plated of roodgoud-plated.

De basis-basis Unitas zoals je die bij Dekla of Stowa aantreft doen ze niet meer bij Tourby. Hij vond dat hij zich daar niet genoeg mee differentieerde, dus daar is hij mee gestopt.

1 like

Ok, helder. Mooie aanschaf hoor. :ok_hand:t2:

1 like

Dank je. Als je 'm wilt passen of bepotelen: dat kan. :+1:

2 likes

Heel graag. Binnenkort maar eens lunchen. :smiley:

Juist, een vissie pikken kan altijd, dus PB maar als je de geest krijgt.

1 like