Ik kijk al tijden naar een bronzen Oris BCPD, vnl de Fratelloris… komen ze hiermee! De blauwe had ik wel gesmaakt vandaag
Yess, witte datumschijf was echt jammer geweest, gelukkig snappen ze dat bij VC.
Pwoh, maar begrijpelijk.
Ding is 41MM dat is dan weer erg jammer.
Das mooi zeg.
Ook met rode wijzerplaat zie ik
Nee joh lekker haha
Inderdaad!
Ergens vind ik het wel jammer dat ze niet meer met de wijzerplaten gedaan hebben. Ze kunnen het nochtans… De ideale BCPD voor mij zou deze zijn met een volledig bronzen kast:
Misschien een goed modprojectje…
Prachtige band!
Op foto’s erg mooi.
Maar zou toch een beetje bang zijn dat die juist door de doorgedreven ‘perfecte’ afwerking in het echt, net als GS, vrij snel saai gaat worden.
Auw fok hè precious litle smaragjes nog aan toe…
Dat is bij de Credor juist niet zo. Je ziet overal imperfecties. Je ziet dat de lijnen op de dial met de hand zijn aangebracht. Je ziet dat de bevels op het uurwerk met puntjes hout gemaakt zijn, je ziet dat de wijzers hier en daar een korreltje hebben, ook op de maan van de secondenwijzer.
Dit is evident handwerk. Met een fantastisch modern stuk technologie onder de motorkap. Daarom kost ie ook 50.000 ballen, of iets in die buurt.
Daar verschillen we van mening. Er is niets saai aan een GS om de pols zolang je maar van licht en schaduw houdt. Maar GS is wel een diametraal verschillende filosofie dan de ontwerptaal van deze Credor.
Eén van de beste Rolexen ooit. Je doet me pijn. Had 'm moeten kopen destijds, toen ik 'm vast had in een winkel.