Nee. Maar een Pp ook alleen als ze de trukendoos opentrekken.
That said, het uurwerk of de afwerking van een uurwerk boeit mij minder dan de plaat of de kast.
Ff ontopic:
Nee. Maar een Pp ook alleen als ze de trukendoos opentrekken.
That said, het uurwerk of de afwerking van een uurwerk boeit mij minder dan de plaat of de kast.
Ff ontopic:
Doet mij dan weer niets. Beetje te degelijk.
Is die iwc alweer exit? Of was jij dat niet?
Tgoh neem de merknaam weg en zo’n Calatrava wordt naar mijn mening (en ongetwijfeld die van vele anderen), best een generiek, niet zo spannend, duur horloge. Merkbeleving niet van belang bij PP? Ik durf het betwijfelen.
Anyway, ikzelf vind Rolex ‘high end’ in dat ze twee dingen beter doen dan gelijk welke andere fabrikant:
Samen met de relatieve betaalbaarheid zet dat Rolex voor veel mensen bovenaan het lijstje.
Geen complicaties.
Klopt… zon Calatrava doet me niets. Te steriel. Zou dan eerder een jlc mut moon halen… of saxonia moonpase.
Mooi hoor.
Welk écht high end merk heeft een hogere oplage dan? Of tellen Breitling, IWC en Chopard wel als ‘high-end’ maar Rolex niet?
Zijn al uitverkocht… US only en per kleur maar 140 stuks gemaakt helaas… Geloof 37mm.
Bij velen lijkt high end synoniem met ‘duur’. Duur en dan gedragen door allerlei bekende types (nogal eens van bedenkelijk allooi) en dan gaat ineens iedereen het mooi vinden.
Ik zou mijn andere niet zo opgeven voor deze Rubelite 18239
Jammer van de moderne setting maar dat is helaas niet anders.
Maar wat is dan high end? Begint dat pas bij pp,vc Ap of Lange bijv?
Ik vind ‘mainstream’ JLC ook high end.
In kleine merkenland Dornbluth of Benzinger, Cornehl/Hentschel niet pepertje duur maar wel hand engraving op de balansbrug en of goldchatons en of guilloche wijzerplaten.
Bedoel Cornehl heeft alle drie in de regulator en dat voor de met alle respect, ‘belachelijk lage prijs’ van een ca €7600……
En geen vergelijk want een andere prijsklasse, Grossman toch ook high end. Czapek niet te vergeten.
Good Lord
Niet zo zeer voor de dial, maaf kijk hoe enorm dik die kast nog is .
Die pre 1985 kasten zijn echt zo gaaf!