Wat had je willen dragen vandaag? deel V

Nee. Maar een Pp ook alleen als ze de trukendoos opentrekken.

That said, het uurwerk of de afwerking van een uurwerk boeit mij minder dan de plaat of de kast.

Ff ontopic:

4 likes

Doet mij dan weer niets. Beetje te degelijk.

Is die iwc alweer exit? Of was jij dat niet?

Tgoh neem de merknaam weg en zo’n Calatrava wordt naar mijn mening (en ongetwijfeld die van vele anderen), best een generiek, niet zo spannend, duur horloge. Merkbeleving niet van belang bij PP? Ik durf het betwijfelen.

Anyway, ikzelf vind Rolex ‘high end’ in dat ze twee dingen beter doen dan gelijk welke andere fabrikant:

1. ontwerpen perfectioneren - verhoudingen, gulden snedes, slank, draagbaar, goed klikkend, perfect schroevend, al wat je wil;
  2. steengoede massaproductie ‘werkpaard’ uurwerken maken.

Samen met de relatieve betaalbaarheid zet dat Rolex voor veel mensen bovenaan het lijstje.

2 likes

Geen complicaties.

Klopt… zon Calatrava doet me niets. Te steriel. Zou dan eerder een jlc mut moon halen… of saxonia moonpase.

On-topic dan maar!

6 likes

Mooi hoor.

1 like

Welk écht high end merk heeft een hogere oplage dan? Of tellen Breitling, IWC en Chopard wel als ‘high-end’ maar Rolex niet?

Zijn al uitverkocht… US only en per kleur maar 140 stuks gemaakt helaas… Geloof 37mm.

1 like

11 likes

9 likes

Heerlijk. Grand Seiko oplage is < 35.000 per jaar. Dát is pas high end. :muscle: :sunglasses:

15 likes

Bij velen lijkt high end synoniem met ‘duur’. Duur en dan gedragen door allerlei bekende types (nogal eens van bedenkelijk allooi) en dan gaat ineens iedereen het mooi vinden.

2 likes

Ik zou mijn andere niet zo opgeven voor deze Rubelite 18239 :heart_eyes:

Jammer van de moderne setting maar dat is helaas niet anders.

1 like

Ik denk dat hij snel gaat vervelen, maar voor een dagje…

afbeelding|nullxnull

13 likes

Maar wat is dan high end? Begint dat pas bij pp,vc Ap of Lange bijv?

Ik vind ‘mainstream’ JLC ook high end.

In kleine merkenland Dornbluth of Benzinger, Cornehl/Hentschel niet pepertje duur maar wel hand engraving op de balansbrug en of goldchatons en of guilloche wijzerplaten.

Bedoel Cornehl heeft alle drie in de regulator en dat voor de met alle respect, ‘belachelijk lage prijs’ van een ca €7600……

En geen vergelijk want een andere prijsklasse, Grossman toch ook high end. Czapek niet te vergeten.

1 like

6 likes

Good Lord

Niet zo zeer voor de dial, maaf kijk hoe enorm dik die kast nog is :heart_eyes:.

Die pre 1985 kasten zijn echt zo gaaf!

9 likes

3 likes

Zag deze bij Gassan in de vitrine en vond hem erg mooi en elegant. Deze ga ik na de zomer misschien wel kopen. Tevens stond er een blauwe Pelagos en die blijft ook echt gaaf :ok_hand:

6 likes