Leuke discussie dit! Het zijn allemaal horloges die voor mij ook langs zijn gekomen in de zoektocht. Ik heb ze ook allemaal in het echt kunnen aanschouwen
De Overseas heb ik een tijdje geleden alweer weg gedaan, dus daarom tijd voor iets anders:
Op basis van de ervaringen heb ik de Antarctique S in Salmon besteld Ik was net op tijd, want net als de Streamliner is ook hun order book gesloten.
Maar de Streamliner spookt ook nog steeds door mijn hoofd. De dial is echt buitenaards mooi (I’m a sucker for green) en het design super uniek. Ooit komt die er wel heb ik het gevoel.
De Moser vind ik het mooist van alle modellen die je noemt. Qua uurwerk ook beter dan (veel van de) alternatieven. Een bijkomend voordeel is de relatieve onbekendheid - ik heb nog geen voetballer of rapper met een Streamliner gezien (al zijn ze er vast). Het enige wat me niet helemaal aanstaat is de verspringende minute track.
50m is genoeg voor alledaags gedoe, zonder twijfel. Zelfs 30m, want zo diep duik je ook niet. En op een dun gouden horloge zou het me ook niet storen. Maar op een sportief ingesteld horloge wel.
Laat ons een kat een kat noemen: niks aan deze hobby is “normaal”. Maar als dit een Panerai was geweest, stonden er overal smalende posts over. Nu goed, ‘t is een Hublot. Die varen wat dat betreft niet veel beter
Je kan ze makkelijk op rubber zetten Het is allicht een knipoog naar vroeger, toen er betrekkelijk weinig anders was dan leer om een horloge om de pols te snoeren.
Ja vind die band ook zo mooi. Ik vind de dial van jouw Czapek wel erg mooi (groen hoeft van mij niet perse). Verder blijf ik een hekel houden aan wachttijden/lijsten, voor wat het waard is
Veel te groot en veel te duur. En ook al maakt t hier niks uit maar ook hier probeer ik meestal realistisch te zijn qua prijs. Nu even niet. waar is Lange mee bezig. Zie dat deze ook botique exclusieve is geworden en prijs op aanvraag last time I checked kostte deze dacht ik ca €120k?