Deze 46 mm Tissot cal 43S uit 1938. Staat te koop maar ik schat dat de prijs vijfcijferig is dus ik ga niet eens vragen wat hij kost
Niet dat een 46 mm dresser op mijn pols echt tot z’n recht komt, maar voor een dagje houd ik dat wel vol
Wel even snel op een stukje leer dan.
Dat is wel echt een grote jongen. Ben benieuwd wie dit destijds zou hebben besteld en waarvoor.
Mooi ding hoor
Ja daar heb ik ook al eens met andere Tissot verzamelaars over van gedachten zitten wisselen. Het voordeel van grote uurwerken destijds was een hogere nauwkeurigheid. Maar daar kon je natuurlijk ook gewoon een zakhorloge voor pakken, die werden nog genoeg gemaakt in die tijd.
Een polshorloge was natuurlijk wel praktischer als je je handen vrij wilde hebben, zoals bijvoorbeeld militairen. Maar voor militaire toepassingen zou je een wat zakelijkere vormgeving en waarschijnlijk ook lume verwachten. Oftewel, ik heb geen idee
Schijnt dat het gros van deze horloges in Polen geleverd is.
Het is een ontzettend chique ding. Absoluut geen kenmerken van een tool watch inderdaad. Wat je wel zou verwachten bij de afmeting. Ik neem aan dat hier ook een (van origine) zakhorloge-uurwerk in zit?
Dit maakt voor mij het mysterie niet minder groot
Er zit inderdaad een van een zakhorlogeuurwerk afgeleid uurwerk in. Een kaliber 43 in dit geval. In oudere zitten andere uurwerken. Maar ze zijn wel allemaal net afwijkend van de zakhorlogeversies waardoor je de achteraf in elkaar geknutselde exemplaren eruit kunt vissen
Nee zeker niet
Had je iets verkeerds gedronken gisteren ?
Dagje lenen zal toch wel kunnen?
die band en dan de pandaanzet zo bij de lugs staat echt vreselijk!
Zijn er pics van de achterkant? Al is die waarschijnlijk met een ‘dichte’ deksel.
Ik heb een IWC gehad van 46 mm met een uurwerk wat voor zakhorloges werd gebruikt. Mijn versie was wel opnieuw uitgebracht. Wat ik super gaaf vond is de harde ‘tik’ van het uurwerk zodat je het regelmatig hoort.