Friesland Boppe was een geintje. Ik was wat Finland even in de war, ik dacht dat het een Finse tent was die die horloges maakten, maar dat is een ander merk.
Klopt. De moderne Ingenieur is grof, lomp en niet cool. Sterker nog, ik vind geen enkel Genta ontwerp na de Polerouter en Connie mooi, z’n moderne werk zuigt. Maar de oorspronkelijke Genta Ingenieur en de nieuwe IWC re-issue is in ieder geval samenhangend. En die zijn ook nipt minder dik dan de jaren 90 en 00 iteraties. Plaatje voor de sfeer:
Nee, een goede vriend van me heeft er al jaren eentje, en ik heb het altijd een oncomfortabel kutding gevonden. Dat ligt niet aan jou. Hij heeft nu een Santos, en raakt die IWC al een jaar met geen stok meer aan.
Yup. Ik denk dat we in andere socio-economische strata verkeren, want als ik 19.000 af moet schrijven op een luxegoed heb ik kiespijn, hoofdpijn en tranen in de ogen.
Ja. En die gegraveerde GS horloges vind ik een misdaad tegen de mensheid. Ik heb daar zo’n hekel aan. Ik vind het Grand Seiko onwaardig om daar een beetje met een beitel in dat mooi strak gepolijste metaal te gaan staan kutten.
Maar ja, als ik een A. Lange zou kopen zou ik er ook op staan dat ze me een uurwerk leveren met een maagdelijke balansbrug zonder handtekening van de één of andere Fritz met een tattoeage-naald in z’n handen.
Kortom: Graveren eigenlijk niet aan mij besteed, al vind ik jouw PAM daar een mooie uitzondering op. Dat staat 'm niet verkeerd.
Nee, natuurlijk niet, man. Als ik al iets van de Micro Artist studio kocht zou het een Eichi II zijn, of zo’n gouden sbgw252 die @amusicar heeft gekocht.
Nogmaals: Als ik 85K op een horloge drop mogen de graveurs hun handen op hun hoofd houden, en in een grote boog om het horloge heen lopen. Zo’n dokter Bibber kast, daar krijg ik schubben van op plaatsen die ik niet wil noemen.