Wat had je willen dragen vandaag? deel VII

Overigens ben ik inmiddels helemaal om. Ik kan de bescheiden maat van mijn Conquest Heritage enorm waarderen, dus als er iets bijkomt, wordt het iets ‘kleins’.

1 like

Ook een erg mooi horloge die conquest. Hoe is de dikte van deze eigenlijk? De oudjes zijn nogal dikkerts heb ik laatst ontdekt.

1 like

Ik vind de ‘nieuwe’ variant vrij slank. Zou het kunnen dat de dikte voor een deel door de bolling van het plexiglas komt?

1 like

Ik ben vandaag gebeten door dit horloge. Fucking vet!

22 likes

Bij het vintage exemplaar dat ik zag was de caseback erg diep. mss dat het moderne eta caliber beter is om de dikte binnen perken te houden. Ken verder niks van vintage longines, maar heb nog steeds ergens een nieuwer admiral model liggen die platter is. Die zal dan ook wel weer een eta hebben in combinatie met een vlak safier glaasje.

1 like

I wish…

14 likes

:drooling_face:

8 likes

Als je bereid bent om de list price te betalen voor de SBGZ009 zou ik verwachten dat er wel aan te komen is. Veel LE modellen staan op de website vaak meteen op ‘uitverkocht’, maar waar er ongetwijfeld een aantal aan hardcore verzamelaars is toegewezen, zal de rest bij boutiques/ADs liggen.

Place Vendôme lijkt me de beste plek om te contacteren.

Hij valt ook bepaald niet tegen, kan ik je vertellen.

17 likes

Ik vrees dat ik steeds dieper en dieper gesleurd wordt in gekke modellijnen. Deze zenith port royal vind ik ook best leuk.

4 likes

Ik weet niet of deze al voorbij was gekomen maar POEH HEE……. Deze is wel heel vet! Alles wat ik mwoa vond aan de originele blauwe hebben ze aangepakt. De case ipv hoogglans heeft nu geborsteld, de chapterring ipv hoogglans nu mat, de wijzerplaat lekker clean zonder die vis ja ja…… haai erop, applied indicies (geen idee hoe je dat in het Nederlands zegt)…. Erg mooi. COSC had alleen van mij dan weer niet gehoeven en die prijs ook niet…… :smiley:.

Deze groene is overigens ook best gelukt.

Ik wil ze overigens nog wel graag even in het echt zien! Maar veelbelovend.

9 likes

Ligt dat nu aan mij of is dat horloges beetje squeezed? :see_no_evil:

2 likes

Leuk toch? In plaats van erg korte lugs ontwerpen om een horloge draagbaar te maken, hier gewoon 43mm breed, en 43mm lug to lug. Ook leuk: deze zijn nog heel betaalbaar. Veel fun voor weinig centjes. :grinning:

1 like

haha misschien ligt het aan mij, maar lijkt gewoon of het horloge in elkaar is gedrukt. Keek nog naar die andere voorwerpen maar zal wel aa mij liggen haha.

Horloge zelf is mooi (hoewel wel beetje seiko 5 gevoel hier)

1 like

Door de dag datum aanduiding? Dat gevoel had ik ook een beetje bij de geïntegreerde bracelet uitvoering. de afwerking was wel een pak beter dan de 5jes, en dat voor niet zo heel veer meer dan een 5je.

nog even een linkje naar het artikel van W&W, bekijk de plaatjes maar eens. :slightly_smiling_face:
Ik herinner me overigens dat hier eens een topic geopend werd waarin gevraagd werd hoe de caseback open gaat. Het is een nogal aparte montage.

1 like

Komt bij mij vooral omdat ik vroeger tijd van die 5-jes heb gehad, dus doet me er gewoon aan denken.

Verder ook niet negatief hoor (vind die 5-jes tof) en deze zenith is ook mooi bescheiden. Die band van de foto doet het ook goed.

1 like

11 likes

Ik ga mee met de flow.

9 likes

Alle goodies en meer :smiley:

2 likes

13 likes