Wat had je willen dragen vandaag? deel VII

15 likes

Helemaal niet mee oneens :muscle::slightly_smiling_face::+1:

1 like

Het enige jammere aan de nieuwe set Tetra’s is dat het contrast tussen wijzerplaat en subdial mij teveel “on the nose” is. Ik vind de voorgaande releases cooler omdat mijn OCD niet tegen de contrastrijke mix van de laatste vier releases kan.

Ik zou voor de iets rustiger Pearl gaan. Die is er al een tijdje, maar het is wel dezelfde maat.

2 likes

Doe mij deze vandaag van @Pantoffelheld9 maar :star_struck:

9 likes

Dit is werkelijk een van de meest ontsierende datumvensters ooit, juist ook omdat het horloge voor de rest zo mooi is.

253

2 likes

Wel mooi. Geen idee hoe laat het is, maar ach.

2 likes

:joy::joy::joy: hahaha

2 likes

19 likes

Dikke like! Voor mij dan het kleine broertje:

13 likes

Ja wel naar gekeken. Ook leuk spul.

Persoonlijk vind ik een regulator unieker en loop ik bij Dornbluth wel tegen een aantal dingetjes aan

Die zitten echt in the middle of nowhere. Budget technisch is dat met de auto voor mij niet te doen. En met t ov is nog een grotere ramp om daar te komen.

Ik moet nog even achter het volgende aan. Het is het me een raadsel waarom de kleinere maat (kleine sekunde) (38.5 mm) tov de medium maat (40mm) 2 keer zoveel kost

40 mm vanaf 5490 euro. 38.5 mm vanaf 10990 euro.

Dat heet 40 mm heeft een bedrukte wijzerplaat. De 38.5 een gegraveerde wijzerplaat.

De graving zelf staat in de prijslijst ’ op aanvraag’ Maar of dat 5.5 K kost en of me dat waard is.

image

Geen idee of er nog andere verschillen inzitten

@Pablo1971 > Heb net even een mail gestuurd, Wil t nu weten ook :rofl:

EDIT: Ze zijn verdomde snel met antwoord: En het verklaart waarom de Quintus duurder is.:

Die 99.1 (42mm) oder 99.1-M (40mm) hat als Basiswerk eine ETA-Werk, welches von uns noch modifiziert wird. Der Eigenanteil liegt bei ca. 60%. Weiterhin startet das Modell mit einem bedruckten Zifferblatt, welches wir fertigen lassen.

Das Quintus-Modell (38,5 mm oder auch 40mm möglich) hat ein hauseigenes Manufakturwerk (im Haus entwickelt). Der Eigenanteil liegt bei ca. 95%. Bei diesen Quintus-Modellen gibt es keine bedruckten ZifferblÀtter, sondern sie starten mit einem im Haus gefertigten gravierten versilberten Messingzifferblatt.

1 like

Schitterend zeg, kende dit merk nog niet! Ook de variant die @Switch gedeeld heeft is :ok_hand:

1 like

Hajime Asaoka heeft niet eens een opleiding tot horlogemaker gedaan, en heeft het vak d.m.v. boeken geleerd. Hij is ook het eerste niet Westerse lid van de AHCI, en maakt in z’n eentje wellicht een handvol horloges per jaar. Hij is ook de grondlegger van het toegankelijke merk Kurono.

5 likes

Dus ja doe me vandaag maar een Dornbluth

Kon niks meer editen bij de vorige post

4 likes

De afgelopen dagen de Club Campus veel gedragen, dat opwinden blijf ik prachtig vinden, mooier dan een automaat. Dus een extra handwinder erbij:

image

7 likes

Ik twijfel

5 likes

Als je meer in contact wilt komen met je vrouwelijke kant, is ie perfect.

3 likes

Je toetsenbord doet vreemd. Bedoel je dit? :
He Twan. Nog steeds grote liefde voor Cartier zo te zien. Waar zit de twijfel? Is dit voor naast de Galbe, of is/gaat die weg?
Persoonlijk is deze niet mijn cup of tea zo vanaf de foto.

1 like

Nee, want dan stond dat er wel. Ik heb Twan wel eens de hand mogen schudden, mijn inschatting is dat hij dit gebbetje best kan hebben. Bedankt voor je goede zorgen.

2 likes

Waar twijfel je over? Staat je goed! Zou voor mij wat te formeel zijn. Maar verder niks mis mee, toch?

1 like

Bij mijn opmerking naar jou stond ook een grote onzichtbare knipoog, dus we zitten er hetzelfde in volgens mij.