…en de 36mm Explorer ben ik ook te porren voor een maatje kleiner.
Ik heb het idee dat hij een tikje groter oogt als de theoretische 37mm op de Oyster-Flex. Die band vult wat uit naar buiten ter hoogte van de kast.
Tim Mosso neem ik vaak als referentie qua pols. Die kerel polst alles en deels (heeeeeel klein deel overigens ) van wat ik zelf heb of heb gehad… hij heeft ook een filmpje waarop hij de 40mm en 37mm langs elkaar heeft en ook even op de pols heeft. Daar vindt ik de 37mm beter uit de verf komen. Vandaar mijn keuze Maar ik heb de 37mm nog nooit in het echt gezien. Daar ga ik komende week even werk van maken
Grappig hoe verschillend we hiernaar kijken. Ik heb een 36mm datejust, maar vond de bathyscaphe 38mm te klein. Ik vond juist de 43mm als gegoten zitten! Terwijl ik eerst dacht dat die te groot zou zijn.
Maar al te vaak helaas, zeker als je wat later komt en men vindt dat er teveel naar binnen is gegaan. Dan kan je handbagage je bij het boarden alsnog afhandig worden gemaakt. Tip: gebruik een goede rugzak in plaats van een trolley. Rugzakken nemen ze vrijwel nooit in.