Ja, die rosé is ook geweldig inderdaad.
Zit toch stiekem iedere keer weer naar deze Citizen toppers te kijken. Lijkt me qua prijs - kwaliteit helemaal top. Maar ja, welke kleur moet ik dan kiezen?
Is dit nieuw van Cartier?
Ik heb de ‘shortlist’ redelijk klaar voor 2023.
De Lawless van Tourby in de 37 mm staat daar nieuw op.
En een van deze twee ook. Vooral die petrol lijkt me geweldig.
Ja, vorige maand uitgekomen. Wel een LE van 150 stuks, dus ik vrees dat de meeste al vergeven zijn.
Hij staat nog wel op de website.
Mooi ding. Die kende ik nog niet. Welke ref heeft die?
Heb deze maandag in mijn handen gehad, en het is een waar kunstwerkje. Wel wat ‘klein’ maar echt een beauty van Cartier. Niet aan te komen verder, en 20k+. Er moet toch wat te begeren zijn in het leven.
Heb net een eind 1920’s tonneau binnen en daar ben ik ik heel happy mee, maar een oer-tonneau uit midden jaren 1910 zou ik toch wel heel graag toevoegen.
Maar deze dingen zijn een beetje witte raven; je ziet ze nooit
Ubergrail spul.
Ik zou m andersom dragen
Die hebben voor mij afgedaan. Vanaf deze maand verkopen ze niks meer met het uurwerk met de 3/4 brug, maar alleen nog hun top grade. Dus van een minimum-prijs van 2200 Euro voor een Marine 40 zou je dan op 2800 Euro gekomen zijn, ware het niet dat ze de prijs direct maar even naar 3200 Euro bonjourden.
Ik schreef Tourby dus dat ik die barokke reut op de achterkant heel erg niet mooi vond, met de vraag waarom ze geen uurwerk met een fatsoenlijke brug meer aanbieden. Schrijven ze doodleuk terug dat ze zich in een ander prijssegment willen positioneren, en dus alleen maar top grade aanbieden omdat ze de prijs anders niet kunnen goedpraten.
Het is goed met ze. Die 37mm is ook al met een ETA 2824, dus ook daar waarschijnlijk geen kleine seconde meer. Tourby is voor mij als merk gewoon ouderwets exit. Als ik dan kijk hoeveel horloge je van Nomos krijgt voor een slordige 2500 Euro heeft Tourby geen enkel bestaansrecht meer. Een lelijker uurwerk voor 1.000 ballen meer. Pfffff.
Staudt for the win.
Beetje typisch voor de gehypete horlogemarkt.
Iedereen denkt dat er geen grenzen meer zijn .
Is dat dat merk waar je een tijd terug lyrisch over was en je ook nog iets speciaals bent gaan afhalen en daar dan een lovend verslag over hebt geschreven?
Weet het niet meer precies.
Ik had graag deze willen dragen maar dat gaat nog wel even duren helaas…tot die tijd heb ik de oude versie om me mee te vermaken
Geen tijd meer voor jaloerse paupers…
Yup. En dat horloge was voor die prijs schandalig mooi. Ik moest 'm helaas verkopen wegens te groot en zere pols, maar prachtig. Zo cool.
Alleen dat ze 10 maanden later het roer om gooien en dit soort manoeuvres gaan uithalen valt me vies van ze tegen.
Nou, jaloers, kijk, als ik een horloge wil hebben voor bij de Santos is 3000 ballen overkomelijk, maar daar koop ik liever een Citizen Ibuki voor, die met mos op de plaat. Daar begrijp ik waarom ik 3000 ballen over de toog schuif.
Maar eigenlijk zou ik liever 3200 betalen voor een horloge met een 3/4 brug met circulair gefreesd motief dan 2200 voor zo’n walgelijk skeletteketet. Ik haat barokke en geskeletteerde uurwerken.
De SpaceView / Accutron uitgezonderd, overigens. Ik haast me om het te zeggen, @anon80412769EV.