Deze Lyrique was tot nu toe geheel aan mijn aandacht ontsnapt. Een project van een groep liefhebbers die (heel transparant) met sommige van de beste leveranciers een horloge hebben ontwikkkeld; de Lyrique Etude 1. Ik vind hem prachtig!
Custom uurwerk door Agenhor (bekend van o.a. het uur werk in de Moser Streamliner chrono), kast vervaardigd door Voutilainen, wijzerplaat door Metalem (zoals de Dufour Simplicity) en dat alles in een prachtige 38mm:
Ze zeggen dat dit onder de $10.000,- heeft gekost. Daar zou ik hem ook wel voor willen hebben. Wellicht een relatief lage prijs omdat het de kostprijs betreft?
Tsja helemaal eens v.w.b. dat zielige achtje, en voor mij zou de small seconds ook niet de minute track hoeven in te deuken. Voor mij persoonlijk in dit geval echter beide overkomelijk.
Geen idee wat een voutilainen,Ik zal die naam wel helemaal vern**** hebben, tegenwoordig kost maar als ik zie welke namen er nog meer bij staan en wat ze gedaan hebben.
En dan te bedenken dat die speciale Zenith waar Kari aan heeft meegewerkt geveild is voor meer dan 100k, vind ik 10 k niet bijster veel.
Inderdaad. Dit model is überhaupt niet via reguliere kanalen verkocht, want in dat geval zou de prijs waarschijnlijk een keer over de kop zijn gegaan, zoals bij horloges die gewoon in de winkel liggen.