Wat had je willen dragen vandaag? deel VII

Deze zou ik vandaag hebben willen dragen…

Maar het goede nieuws is hij onderweg is! Net overgenomen hier op het forum! :blush: :ok_hand:

7 likes

Das wel een goeie. Ik zie de Nijntjes niet meer op de site staan momenteel.

@Ojjz

Weet jij toevallig hoe t met Nijntje zit en die hoek van 45 graden?

2 likes

Ja @xanderx. Het is dezelfde kast en mechanisme als de Amalfi, dus idd 45° draaibaar. Nuttig is het niet echt, maar best een lekker fidget-gevoel. Beetje zoals bij een Reverso.

2 likes

Heb jij Amalfi ook in handen gehad?

Nuttig lijkt mij het ook niet (ik geloof dat het bedoeld is om je horloge beter te kunnen aflezen met auto rijden) maar ben vooral nieuwsgierig hoe dat dan voelt.

2 likes

Maar dit is dus wel ‘vast’ te zetten als in hij draait niet cq 6 uur blijft op 6 uur staan?

1 like

Een modemerk horloge…

1 like

Hey die heb jij ook.

1 like

Nee, geen Amalfi in handen gehad maar daar heeft het, als ‘drivers watch’ inderdaad een functie. Op een maanfase Nijntje is dat minder natuurlijk :slight_smile:

Ik vind het op de Nijn vooral een leuk hebbedingetje. Je kan er leuk mee spelen. @whisky er zit een veermechanisme aan en het is daarmee idd vast te zetten op de uiteindes.

2 likes

Dus? Genoeg mode merken die echt knappe dingen bereiken met hun horloges. Als er maar tijd en moeite in een horloge gestopt wordt dat iets nieuws of goeds doet voor een eerlijke prijs.

Overpriced quartz horloges met neppe goudkleuren van modemerken heb ik ook niks mee

Je moet me niet te serieus nemen. Ik ben ook zo’n mode popje :sunglasses:

17 likes

Vandaag zou ik graag de Hentschel H1 Mystique dragen. Met z’n ‘black rodium played’ wijzers wellicht een alternatief voor de Moser Venturer Vantablack Black Hands van een paar jaar geleden. Voordelen van de Hentschel t.o.v. de Moser:

1. Naast 39mm ook in 37mm beschikbaar
  2. Naast witgoud ook in staal beschikbaar
  3. Afhankelijk van 2) toch al gauw 50% minder duur

Ben heel benieuwd naar het algemene afwerkingsniveau van de Hentschel H1. Ik ben in ieder geval op basis van de foto’s/renders erg gecharmeerd van dit model, met name door de leuke visuele mix van klassiek en modern.

6 likes

Ahhaha natuurlijk! Jij bent DE persoon waardoor ik deze heb gepost dus. Helemaal vergeten

1 like

@Kind_of_Blue. Ik heb m even in mijn handen gehad een paar keer en voelt prima aan.

Wellicht dat @Ronald wat meer kan zeggen omdat ik alleen echt kan praten over de H2.

Nijntje wit zoals verwacht binnen 2 minuten uitverkocht… Helaas. En intussen alle drie al uit verkocht.

Dus

afbeelding

13 likes

Ik hoop heel binnenkort deze prachtige te mogen dragen :innocent:

8 likes

Lekker hoor

13 likes

Even kort de bocht, niveau Jaeger Le Coultre.
Wijzerplaat doorstaat bij mij de test met een loupje, geen flaws.
Ranke leafhands zijn griezelig dun en scherp.

De kast vooral vindt ik veel mooier dan een Jaeger, en inderdaad de maatvoering is spot on.
37MM 19MM lugwidth en 8MM dik.

Ook het uurwerk is prachtig afgewerkt maar hierin wint een Jaeger het wel.
Een kaliber bouwen zijn ze daar heer en meester in, het mag gezegd worden.

Al met het al in het prijssegment 8/9K, kan ik geen merk verzinnen die dit niveau handwerk neerzet.

29 likes

PB

Dit is de 42mm naast de 41mm Chrono right?
De 42 draag als 40

:heart_eyes:

Ik moet er alleen niet teveel over nadenken wat de gold chatons per stuk kosten :rofl:.

Vraag me af of ze m überhaupt zonder de chatons maken?

Maar fuk it helft is toch al aanbetaald. Hoop nog altijd rond de zomer ook de H1 toe te voegen.

1 like

So what? Ze zijn cool. En eerlijk gezegd zijn Cartier, Bvlgari en Piaget ook modemerken danwel goudsmeden. Maar Gucci heeft serieuze horloges gemaakt die cool zijn, de nieuwe vierkante Ralph Lauren horloges zijn super tof… Ik vind deze Hermes in ieder geval interessanter dan de zoveelste APRO.

Om je tegemoet te komen zou ik deze wel willen dragen:

@TagEd, zag je hem?

Terecht. Phew. Niks gezegd.

13 likes