‘Beetje’ late reactie maar zag je vraag nu pas.
Hier een uitleg van de site van Jasper @AmsterdamVintageWatches
In 1963, astronaut John H. Glenn Jr. -from the Mercury flight program- visited Japan to much fanfare. The story goes that Rolex seized this opportunity by introducing a special release of the 1016 Explorer. This watch was essentially identical to other 1016s from that time, but featured the words “Space-Dweller” on the dial instead of “Explorer”.
The Space-Dweller print is only seen on a handful of dials in watches with serial numbers all over the place. Interestingly enough, they filed the trademark for the first time in 1966. Additionally, in 2008 four dials, made by Stern Freres for Rolex, turned up on a Sotheby’s auction with these 2 coveted words underneath “Oyster Perpetual”; possibly left-over and unmounted.
Ik heb al eens op de Fratello stukken gereageerd. De richting is goed, maar de uitvoering lijkt telkens een aantal iteraties en vergunningen verwijderd van een onmiddellijk overtuigend stuk. Daarbij de prijsambitie, ietwat irritant lange naam op de plaat, en manual wind opgeteld en het wil bij nog niet beklijven. Ook de band voelt nodeloos conservatief. Dus ben iedere keer op zoek naar wat me nou zou moeten enthousiasmeren, in de oprechte verwachting dat te vinden. Misschien dat jij me op weg kan helpen? (Ik snap dat persoonlijke voorkeuren nu eenmaal sterk op kleine details reageren.)
Ik volg dit project nu een tijdje en bij elke update die Thomas geeft word ik juist enthousiaster. Het is niet het goedkoopste horloge maar het horloge is volledig naar mijn smaak. Enige twijfel voor mij zou de handwinder zijn, al snap ik de charme er zeker van.
Als hij het gewoon een “Van Straaten” had genoemd had ik oprechte interesse. Maar een pretentieuze Latijnse tekst als merknaam die dan ook nog eens verkeerd vertaald was omdat de goede man geen Latijn spreekt, ja, dat is bijna net zoiets als een tattoeage van Chinese karakters die stiekem “je moeder is een geit” betekent.
Ooit hoop ik er 1 te mogen bezitten, eerst maar eens een beetje budget bij elkaar sprokkelen. De zoektocht mag van mij ook een avontuur zijn. Je kunt er zo 1 kopen als je de financiële middelen hebt, maar de uitdaging is natuurlijk een mooie deal te vinden.
Maar nee, de verkeerde vertaling is bekend, en de feedback is ook bekend en bediscussieerd, niets mocht baten, de VPC mentaliteit is er maar moeilijk uit te krijgen.
Haha…wie weet als het vlot lukt om mijn Hamilton Jazzmaster Power Reserve te verkopen.
Connectie met die Echo/neutra wordt steeds sterker. Model is vernoemd naar berg in de Dolomieten waar ik al heel veel tijd heb doorgebracht. Met ook details als de hoogte van de Averau en het verwerken van de wandelbordjes in tipje van secondewijzer.