Wat had je willen dragen vandaag? deel VIII

Kijk op hun website.

Die overigens wordt vernieuwd

I’d like to try your wu-tang style!

6 likes

Van Straaten had inderdaad niet eens zo gek geweest

1 like

Toch is het embleem op de kroon ook mooier dan het logotype op de wijzerplaat denk ik zo. Dat had met Van Straaten ook zo kunnen zijn, maar Van Straaten leidt in ieder geval minder tot ruimtegebrek

1 like

12 likes

Zo! Bakje slappe kroepoek ernaast je hebt het volledige interieur van chin ind spec rest De lange muur compleet.

Prachtig gemaakt, dat wel, maar sjonge wat een kitsch.

Vertel maar waarom ik het mis heb :smiley:

4 likes

Maar ik houd heel erg van Chinees Indisch Restaurand De Lange Muur. Althans, die in Emmeloord. Ik kom daar al sinds de tijd dat ze nog een vijver hadden bij de entree. Als ik dus op m’n pols kijk en herinnerd wordt aan 40 jaar uitstekende tjau min met cha sieuw en chop suey, prima. Dat geeft mij warme gevoelens, en een glimlach.

Ho ho, makker!

Mijn vrouw en ik zijn in de afgelopen weken onder andere naar het Stedelijk, Rijks, Groninger en Fries museum geweest, naar aanleiding van mijn bezoek aan het Prado in November. We hebben zeer veel “kunst” mogen aanschouwen.

• Vrijwel alle kunst in het Rijksmuseum komt op mij over als Kitsch, behalve de Aziatische vleugel. Oude mannen met baarden, schepen, blote rubensdames en tafels met dooie fazanten, daar ga ik helemaal niet goed op.
  • Veel moderne kunst is alleen kunstig in dier voege dat ze in de beschrijving een hoop onzin weten te verzinnen over ogenschijnlijk half willekeurige objecten en vormen die door kleuters met motorische storingen lijken te zijn gemaakt.

Naar aanleiding van al die musea ben ik geneigd om die draak als kunstiger te zien dan veel zaken die wij als “kunst” tentoon stellen. Ik vind hem in ieder geval mooier dan die zeikerd van een Rembrandt met z’n donkere doeken van mannen in pofbroeken.

2 likes

Het leukste aan deze verhalen, na het kleurrijke taalgebruik, is dat ik er altijd het gevoel van krijg dat je het tegendeel met dezelfde overtuiging zou kunnen bepleiten. :sweat_smile:

6 likes

Deze.
Dan was ik alleen niet aan werken toegekomen omdat ik er steeds naar zou zitten kijken.

14 likes
4 likes

Kijk, daar gaan horloges voor mij uiteindelijk over. Het oproepen van een emotie, dat kan ik alleen maar warm aanmoedigen. Overigens, voor wat dit horloge moet kosten kan je wellicht dan net zo goed die tent zelf kopen.

Ho ho, maat! Gechargeerd op een nieuw niveau. Geestig, maar niet waar. Een deel van de collectie zou ik de haard nog niet mee aansteken maar ik durf er heel wat om te verwedden dat we in het Rijks een mooie Monet of Isaac Israels kunnen vinden waar ook jou de tranen van in de ogen schieten.

Laat ik de merites van de moderne kunst even voor wat het is.

Volledig eens over de meesterlijke Aziatische collectie aldaar, werkelijk schitterend. Mooi bruggetje richting [ontopic]:

Ik zie ze al zitten met een glaasje schnaps en een gruyereplankje aan het Lac de Joux; “Laten we maar eens iets oosters proberen, met een draak ofzo. Les tattas adorent ça”. Kortom, het voelt wat eclectisch en dat geeft het iets kitscherigs. Welzeker edelkitsch want het vakmanschap druipt er vanaf.

3 likes

:rofl::rofl::rofl:

Well spotted, Sir! Goede smaak, ook.

Dank voor de tip!

Voor het Rijks, soit. En ik moet bekennen dat ik een ruime drie kwartier bij het drieluik van Hieronymus Bosch heb gestaan in Madrid. Magistraal, dat werk.

3 likes

Dat zie ik als mijn missie in dit topic… :upside_down_face:

Wát een horloge, he! Alsof ze het glaasje vergeten zijn te plaatsen. Top! :ok_hand:

13 likes

30 likes

Ja! Ben hier weg van. Zo mooi, elegant en sportief.

1 like

Ik ook, welke van de twee zou jij kiezen?
Heb je al eens op Montredo gekeken?

https://www.montredo.com/nl-nl/horloges/tag-heuer/carrera/cbs2210-fc6534/39266/

11 likes

Godsamme wat is deze gaaf

19 likes

Lastig. De date op 12 vind ik heel gaaf. De dial op de blauwe iets mooier denk ik. dat kleine randloze wijzertje op 6 erg leuk.
Maar welke je ook kiest, je kunt er uren naar kijken en een blij mens zijn.

Ik vind dit mooier dan een Daytona of Speedmaster.

3 likes