Dat is een stuk cleaner dan ik doorgaans verwacht van Citizen. Wat is het?
Ik heb al eens op de Fratello stukken gereageerd. De richting is goed, maar de uitvoering lijkt telkens een aantal iteraties en vergunningen verwijderd van een onmiddellijk overtuigend stuk. Daarbij de prijsambitie, ietwat irritant lange naam op de plaat, en manual wind opgeteld en het wil bij nog niet beklijven. Ook de band voelt nodeloos conservatief. Dus ben iedere keer op zoek naar wat me nou zou moeten enthousiasmeren, in de oprechte verwachting dat te vinden. Misschien dat jij me op weg kan helpen? (Ik snap dat persoonlijke voorkeuren nu eenmaal sterk op kleine details reageren.)
Caliber 100
Kende ik nog niet, maar vermoedde al iets deze richting op
Is er een beschikbaar en in de aanbieding
Grand Seiko SBGX091 (JDM)
Tof model. Heb je iets meer info?
Staat ook in het blauw (zie ik nu pas…)
Ik volg dit project nu een tijdje en bij elke update die Thomas geeft word ik juist enthousiaster. Het is niet het goedkoopste horloge maar het horloge is volledig naar mijn smaak. Enige twijfel voor mij zou de handwinder zijn, al snap ik de charme er zeker van.
De blauwe is mijn favoriet.
Als hij het gewoon een “Van Straaten” had genoemd had ik oprechte interesse. Maar een pretentieuze Latijnse tekst als merknaam die dan ook nog eens verkeerd vertaald was omdat de goede man geen Latijn spreekt, ja, dat is bijna net zoiets als een tattoeage van Chinese karakters die stiekem “je moeder is een geit” betekent.
Jammer. Cool horloge verder.
Dat is voor mij ook dé afknapper.
Misschien helpt de forumfeedback
holy crap die secondewijzer! op de milimeter op de minutetrack, geen back play niets. wat een baas dat uurwerk
Wat ik vandaag had willen dragen? Een vintage Omega Seamaster 120 automaat!
Ik vind dit horloge een absoluut kunstwerkje.
Ooit hoop ik er 1 te mogen bezitten, eerst maar eens een beetje budget bij elkaar sprokkelen. De zoektocht mag van mij ook een avontuur zijn. Je kunt er zo 1 kopen als je de financiële middelen hebt, maar de uitdaging is natuurlijk een mooie deal te vinden.
Ach, een man mag dromen
Het had zo simpel kunnen zijn.
Maar nee, de verkeerde vertaling is bekend, en de feedback is ook bekend en bediscussieerd, niets mocht baten, de VPC mentaliteit is er maar moeilijk uit te krijgen.
Nou, prima toch.
Ik koop wel wat anders, even goede vrienden
Vele malen beter!
Haha…wie weet als het vlot lukt om mijn Hamilton Jazzmaster Power Reserve te verkopen.
Connectie met die Echo/neutra wordt steeds sterker. Model is vernoemd naar berg in de Dolomieten waar ik al heel veel tijd heb doorgebracht. Met ook details als de hoogte van de Averau en het verwerken van de wandelbordjes in tipje van secondewijzer.
Mijn grote wens, een van de weinige Rolexen (samen met de lichte Jean-Claude Killy), en precies deze op de shortlist, maar vooralsnog voorlopig, misschien wel altijd, onbereikbaar (zo eentje die @Brick dus heeft): MK1