Wat had je willen dragen vandaag? deel VIII

13 likes

【F】 Hands-On: Longines Spirit Zulu Time 39mm L3.802.5.53.2 (fratellowatches.com)

21 likes

:heart_eyes:

1 like

:point_up_2::star_struck::+1:

1 like

9 likes

Voor mij een onbekende.
Neem ons mee svp in jouw verkenningen.

Gisteren (opnieuw) informatie opgezocht het Guggenheim horloge van Mido.
Slechts 500 van gemaakt. Uit de architectuur-reeks van dit lekkere merk.
Oppervlakkig bezien een ‘normaal’ horloge.
Bij nader beschouwing een geraffineerd ontwerp met een knappe knipoog naar het gebouw.

Voor mij het ‘wathadjewillendragenvandaag?’ object.

12 likes

Ik ben idd nog aan het verkennen. Richard Arbib was een ontwerper, die bekend werd vanwege zijn erg onderscheidende auto-ontwerpen. Hij studeerde en had later zijn praktijk in New York. Zo was hij aangesteld om voor Hudson een auto te ontwerpen. Probleem was dat de motor en chassis dezelfde bleven dus kon hij enkel de carrosserie een nieuwe look geven. Dat lukte hem erg goed en hij kon echt een gezicht geven aan het merk. Zijn bedoeling hier was de auto te ontwerpen zoals ie er zou uitzien in het jaar 2000. Das helaas wel wat anders uitgedraaid.

Disclaimer: Ik ken echt niks van auto’s. Je moet maar eens googelen op ‘richard arbib car design’ dan zie je wel hoe out of de box hij ontwierp.
In de jaren 50 ontwierp Arbib dus ook horloges voor onder andere Tourneau, Benrus, Sheffield, en Gucci. Maar het bekendst werd hij dus met zijn ontwerpen voor Hamilton, In de jaren 50 de grootste horlogeboer in de USA. In de jaren 50 ontwierp hij de kasten waar het befaamde elektrische kaliber 500 in werd gemonteerd. Dat was meteen ook het eerste batterij aangedreven kaliber dat in massa geproduceerd werd. Ook hier weer had hij zichzelf de vraag gesteld ’ hoe zal een horloge er uit zien in het jaar 2000. Hij dronk er toen nog eentje, en ging aan het tekenen. De ontwerpen die daaruit vloeiden staan hieronder in een overzicht:

Horloges van andere merken die hij ontwierp heb ik tot op heden niet kunnen vinden, die info dat hij dat gedaan heeft komt van wikipedia.

12 likes

:blush:

12 likes

Hopelijk niet te lang meer

11 likes

Mijn dochter stuurde foto’s uit zwitserland. Deze wil ik allemaal wel

De koers is bijna 1chf op 1 met de euro

7 likes

prachtig :star_struck:
mag ik vragen welk type dit is?

1 like

Een van mijn Rolies, maar mijn Apple Watch Ultra krijgt nog steeds de voorkeur.

Ja cool he! Het is een Casio Oceanus OCW-T200S-7AJF

Ik zat te denken aan Richard Mille, maar was net iets buiten mijn budget. Maar zou wel een look a like kunnen kopen natuurlijk, moet toch niet gekker worden in China :rofl: :rofl:. Maar niet doen zou ik zeggen :grimacing:
Zal maar geen foto plaatsen, bij Ali €36,00 hoe kunnen ze het maken voor die prijs :laughing:.

1 like

d526d569397ac58fcbfba320b075f0ebe42ae46e_2_500x500

4858f3102b09cb48e0e02cb801244101315f1cec_2_400x500

20 likes

Ahaaa, heb nu 9 goeie redenen om ook wat meer te drinken :laughing::wink:

1 like

22 likes

Breguet Marine heeft mij nooit echt geïnteresseerd nog maar deze roze gouden is toch wel heerlijk

17 likes

Bb54 en de aqua terra eruit en de santos M of L als 1 piece wordt het doel

22 likes

16 likes