Ik denk dat ik er ook niet aan zou kunnen wennen… maar ik vind het wel heel gaaf! Ik vind dit één van de mooiste Navi modellen. Misschien wel een beetje spijt dat ik hem vorig jaar niet heb gekocht.
Dat begrijp ik nog steeds niet. Heel jammer die nieuwe strategie. Ik dacht vorig jaar echt dat er iets aan zat te komen.
het is een 6L37, een dunnere variant van de 6L35, die toch van een heel ander caliber is dan jouw 6R35. De 6L35 kun je eerder vergelijken met een ETA 2892, terwijl de 6R echt een basis werkpaard is. Nog geen hoogvlieger maar accurater (-10/+15 vs -15/+25), andere technische architectuur…
Als ik zou mogen kiezen, geef mij maar een Tudor uurwerk ipv dit, maar het is zeker een upgrade tov de 1K Seiko’s
Ik weet zelf niet wat je van een 1k seiko mag verwachten. Maar zelf had ik eigenlijk wel meer verwacht op het gebied van accuracy. Doet stiekem toch een beetje afbreuk aan verder een heel mooi horloge.
Dus denk dat ik met mijn ervaring niet snel een 5k seiko zou durven te kopen.
Je hebt zeker gelijk dat Seiko een stuk achter loopt op de zwitsers voor hetzelfde geld. Ze maken mooie dingen, maar de uurwerken kunnen beter. Dat is de reden dat ik liever een Oris heb dan een Seiko als vakantiebeater
Ik vind dit zo vreselijk mooi… deze blijft maar terug komen in mijn hoofd. Een keer een grote klapper en dan uitloggen. Mijn motor verkopen, en mijn Explorer. Lekker de rest van mijn leven handwinden en genieten van simpele schoonheid. Overal het horloge kunnen dragen en niemand die het opvalt. Dromen mag!
Ook zodiac heeft enkele jaren geleden nog eens een leuke heruitgave uitgebracht met de olympos. Die vintage exemplaren hebben mijn interesse gewekt.
En als alles goed is mag ik het ontwerp van Richard Arbib maandag om den pols bewonderen . De man is ietsje minder bekend dan Genta, maar heeft toch een stel leuke horloges ontworpen