Wat had je willen dragen vandaag? deel VIII

13 likes

Helaas is die tijd gepasseerd. Ik ben er in december geweest ze hadden enkel een saxonia small seconds in 35mm in de etalage en ze krijgen amper nog iets binnen :cry:

Vreesde het, toen was zo goed als alles leverbaar of op korte tijd.

1 like

Krijg een beetje Hajime Asaoka vibes van deze, door de vorm van de wijzers en de ringen op de wijzerplaat.

Maarre… Wat is het?

2 likes

Een LE van Louis Erard.
https://louiserard.com/creations/excellence-prelaunch/la-petite-seconde-metropolis-louis-erard-the-horophile-slate/?v=baa904278574
In nog twee andere kleurstellingen verkrijgbaar

5 likes

Ik heb het al vaker geschreven - Louis Erard is goed bezig. Leuke, mooie, en vaak bijzondere wijzerplaten (bijv. grand feu enamel en marquetry) en geinige samenwerkingen met mensen als Constantin Chaykin, Vianney Halter, Alain Silberstein, etc.). En dat voor een alleszins toegankelijke prijs.

Een nadeel is dat de automaten behoorlijke dikkerdjes zijn. Er is een reden waarom ze de dikte niet bij de specs hebben staan, denk ik.

Maar ook dit vind ik weer een zeer geslaagd ontwerp verder, al ben ik niet bekend met The Horophile.

4 likes

Eens, erg fraai!

1 like

Cool :sunglasses:

https://louiserard.com/wp-content/webp-express/webp-images/uploads/2023/08/34248AA66.BVA151-768x1064.png.webp

4 likes

Door de art deco de Louis Erard van hierboven, wil ik vandaag de nieuwste Hajime Asaoka wel weer dragen.

14 likes

Heb zelf deze:

Vind het zelf m’n mooiste horloge!
Is inderdaad niet de dunste, maar in een niet te kleine kast vind ik het goed te doen.

8 likes

Ik vind dit wel ongelofelijk gaaf voor het geld van een blackbay…

18 likes

Ja dat is een lekker eigenwijs horloge en gewaagd voor een merk als CW. Raak er ook niet op uitgekeken (qua foto’s) :sunglasses:

1 like

Damn :heart_eyes::heart_eyes:

De 42mm lust ik ook wel

IMG_2888

12 likes

Als er invicta op had gestaan, had ik het direct geloofd. Een royal oak chrono is voor mij echt een grail, maar deze zou ik nog niet dragen al kreeg ik hem gratis

13 likes

Freaky friday :wink:

Gr, Vigorelli

8 likes

Breguet muziekdoosje :star_struck:

26 likes

Blaincpain 1186. Destijds (en nu nog?) de dunste automatische rattrapante. Ter vergelijk: dit uurwerk met dubbele kolomwiel chrono, datum en automaat is dunner dan Omega’s 3861 handwinder zonder datum.

Deze met parelmoeren wijzerplaat in 34mm kast.

22 likes

Prima toch :+1:

2 likes

Voor mij vandaag die GS die @anon6060116EV verkoopt

2 likes

Doe mij vandaag maar deze aparte Patek met sigma dial.:drooling_face:

9 likes