Wat had je willen dragen vandaag? deel VIII

Wat een geweldige set wijzers ook, smullen!

1 like

Inderdaad heel lekker :yum:

9 likes

Zeker een mooi horloge maar ik vind hem een beetje onergonomisch (raar) op de pols vallen. Tenminste op deze foto dan

Ik haak even aan op de kleurthematiek terracotta c.q. salmon dial. Kwam gisteren deze tegen:

Joshua Shapiro heeft zijn kunstje gedaan op de rose engine. En dat in samenwerking met Habring2 en Massena. Een dagje virtueel om de pols… Geen bezwaar. Meer info via MassenaLab.

3 likes

Het langetermijnsplan blijft toch een Lange hier. De 1815 up down vind ik echt iets bijzonders, elke keer ik er foto’s van tegenkom. Helaas nergens te passen in de buurt (België) :cry:

Witgoud is het subtielste, maar rosegoud kan er ook mee door :smiling_face_with_three_hearts:

20 likes

Vroeger lag die gewoon in voorraad bij de Degreef. Heb die daar vele jaren geleden gepast. Met een aantal andere en een boel Pateks. Is idd heel mooi en mocht er een panorama datum op zitten dan had ik ze.

2 likes

Ja, deze natuurlijk! :sunglasses:

10 likes

13 likes

Helaas is die tijd gepasseerd. Ik ben er in december geweest ze hadden enkel een saxonia small seconds in 35mm in de etalage en ze krijgen amper nog iets binnen :cry:

Vreesde het, toen was zo goed als alles leverbaar of op korte tijd.

1 like

Krijg een beetje Hajime Asaoka vibes van deze, door de vorm van de wijzers en de ringen op de wijzerplaat.

Maarre… Wat is het?

2 likes

Een LE van Louis Erard.
https://louiserard.com/creations/excellence-prelaunch/la-petite-seconde-metropolis-louis-erard-the-horophile-slate/?v=baa904278574
In nog twee andere kleurstellingen verkrijgbaar

5 likes

Ik heb het al vaker geschreven - Louis Erard is goed bezig. Leuke, mooie, en vaak bijzondere wijzerplaten (bijv. grand feu enamel en marquetry) en geinige samenwerkingen met mensen als Constantin Chaykin, Vianney Halter, Alain Silberstein, etc.). En dat voor een alleszins toegankelijke prijs.

Een nadeel is dat de automaten behoorlijke dikkerdjes zijn. Er is een reden waarom ze de dikte niet bij de specs hebben staan, denk ik.

Maar ook dit vind ik weer een zeer geslaagd ontwerp verder, al ben ik niet bekend met The Horophile.

4 likes

Eens, erg fraai!

1 like

Cool :sunglasses:

https://louiserard.com/wp-content/webp-express/webp-images/uploads/2023/08/34248AA66.BVA151-768x1064.png.webp

4 likes

Door de art deco de Louis Erard van hierboven, wil ik vandaag de nieuwste Hajime Asaoka wel weer dragen.

14 likes

Heb zelf deze:

Vind het zelf m’n mooiste horloge!
Is inderdaad niet de dunste, maar in een niet te kleine kast vind ik het goed te doen.

8 likes

Ik vind dit wel ongelofelijk gaaf voor het geld van een blackbay…

18 likes

Ja dat is een lekker eigenwijs horloge en gewaagd voor een merk als CW. Raak er ook niet op uitgekeken (qua foto’s) :sunglasses:

1 like

Damn :heart_eyes::heart_eyes:

De 42mm lust ik ook wel

IMG_2888

12 likes