Yup. Vroeger had je ook veel doublé, wat erg dunne gold plating betekende… Ik zou zeggen dat gold capped de minimale standaard is die je zou moeten nastreven, als ik m’n definities zo uit het hoofd op orde heb.
Op één of andere manier vind ik echter goud-ogende shizzle die gewoon gecoat is met gele DLC verschrikkelijk. Als het dan ook nog eens schreeuwerig wordt ben je me helemaal kwijt. “Plaque D’or” is niet wat die Orient is. De enige Or die aan dat horloge te pas is gekomen zijn de eerste twee letters van de naam.
Nu vind ik die Tank zeer zeker niet de mooiste. Niet de mooiste Tank, en verre. van het mooiste horloge.
Nog een vraag; heb je ook de PanoReserve gepast en wat is je polsomtrek?
De powerreserve functie lijkt me op papier nuttiger dan een maanfase en belangrijker; de PanoReserve is door het ontbreken van de rotor ook een millimeter dunner (11.7mm).
Of ik het horloge als dresswatch zou dragen; niet per se. Draag regelmatig een overhemd, maar zelden tot nooit een pak of netjes evenement. Eerste keuze zou de canvas strap zijn en tweede keuze staal.
Ik heb er ook wel eens naar zitten kijken. Die wijzerplaat lijkt me in het echt heel interessant. Je hebt er ook een versie van met een kast van damast. Die stond een tijdje geleden te koop hier op HF.
Als referentie: polsmaat 17cm. Door de voorkeur voor de kleur viel de panomaticlunar vanzelf af. Had ook niet mijn voorkeur ivm automaat (handwinder uurwerk vind ik zoveel mooier) en optisch vind ik de gangreserve beter in het plaatje passen. Draag 'm op leer en overweeg staal als variatie (keuze voor komend voorjaar).
Panoreserve heb ik nooit gepast. Vind de maanfase mooier en de daadwerkelijke functie interesseert me niet. Ben al te lui om m’n datum goed te zetten, laat staan een maanfase.
Ik heb 16.5-17cm pols en het ging mij echt om de dikte. Het formaat verder zou ik wel kunnen hebben. Op foto’s is het niet goed te zien.