Vintage Tissot documentatie is helaas vrij schaars inderdaad
Deze dingen zijn allemaal Ref. 4002, Ongeacht of ze een stalen, vergulde of volgouden kast hebben. Binnenin bumper kaliber 28.5-N21.
Er is ook een Ref. 4001, maar die zijn uit de jaren 80, gebouwd op basis van old stock onderdelen dus hebben ook het bumper uurwerk. Volgens mij alleen in vol goud.
Als je het maar weet
Prachtig.
Ipv een Doxa?
Kan er zeker niet naast?
Goed naar Doxa gekeken! Dit is de eerste Squale die ik tof vindt! Wel jammer van twee keer Squale op de dial. Als ze dat vis logo hadden geskipt had ik hem wel ernstig overwogen. Al vind ik dat asymmetrisch logo ook ruk. De rest is tof!
Nope. Is een reissue van een vintage duiker van… Squale, dat overigens, back in the day, ook kasten maakte voor… Doxa.
Zit een heel stuk historie achter. Vinden de meeste, die dit verhaal kennen, juist leuk. Maar goed, ieder z’n ding, natuurlijk. Ik vind deze in ieder geval (ook) erg tof!
Gisteren zat ik op Youtube te kijken naar een stukje jeugdsentiment. De Seiko SLQ007 Sportura wilde ik ooit kopen van mijn eerste salaris. Vervolgens haalde ik een politieauto rechts in (op een rotonde, maar over een streep) en had ik voor Jan-Joker gewerkt.
Later zag ik Jay Leno’s Garage en vond ik de aantrekkingskracht minder dan aan het begin van de zero’s. Ook was ik toen nog lang niet bezig met horloges verzamelen, ik droeg ze gewoon en that was about it. De rest van mijn geld ging op aan benzine en achterbanden.
Gisteren kwam er in ieder geval eentje voorbij op youtube, dus ik werd weer enthousiast. Vandaag zat ik in het zonnetje met mijn buurman. Blijkt hij horloges te verzamelen! We kennen elkaar pas 15 jaar… En verrek, er zit een Seiko SLQ007 Sportura in de collectie. Dus ik eBay e.d. erbij gepakt en zo stuitte ik op deze Titanium variant.
Kwijl kwijl
Dit topic is na het bereiken van de maximumlimiet van 4000 antwoorden automatisch gesloten. Discussie voortzetten in Wat had je willen dragen vandaag? deel X (Deel 8).