Wat had je willen dragen vandaag? deel X

Denk ik ook!

Balen! Ik zie ze ook zelden tweedehands te koop

7 likes

Precies zeer tof!

Case dimensions

38.3mm (diameter) × 46.3mm (lug-to-lug) × 12.4mm (hoogte/dikte)

Movement

Sellita SW510 M BH b — manually wound chronograph, 28,800vph frequency, 63-hour power reserve, 23 jewels

Goede properties, no date dus lekkere symmetrische wijzerplaat, prachtige sunburst.

Het probleem is alleen dat er zo ontzettend veel mooie en leuke chrono’s zijn tegenwoordig. Luxe problemen :rofl:.

1 like

Waarom ook niet eens! :blush:

17 likes

Deze zou wel leuk zijn vandaag :pinched_fingers:.

18 likes

Een charmante sympathieke Serica:

En ook graag voor de kerst😎

10 likes

Lelijk zou ik niet zeggen. Maar, verder ben ik het wel met haar eens als ze het over de speedmaster had :joy:

1 like

Van de speedy is ze dan wel weer erg te spreken :man_shrugging:. Heb ik even geluk :partying_face:

4 likes

Ik vind de speedy ook een veel interessanter horloge, maar de Mark is ook mooi in zijn eenvoud!

1 like

Iets zwarts vandaag! Twee horloges die ik net pas heb ontdekt.

Een 39mm GMT Seiko voor geen geld

En een Nivada in ceramic met meteorite dial

15 likes

13 likes

Verkeerde topic, hij zit al om de pols :face_with_peeking_eye:

5 likes

Leuke vintage vibe. Alleen jammer van die wijzers; bij zulke klassieke cijfers horen Breguetwijzers of iets dergelijks :thinking:

1 like

14 likes

Niet super storend, maar ze zijn wel wat aan de simpele kant inderdaad. Ik had ergens gezien dat dit een heruitgave was, zal vast getrouw aan het origineel zijn gebleven vermoed ik.

Edit: Gevonden. :slight_smile:

3 likes

Oh ja, nu je het zegt, volgens mij had ik dat al eens eerder gezien :sweat_smile:

Maar ik betwijfel ten zeerste dat daar de originele wijzers nog op zitten. Bij horloges uit de jaren 20 is dat vaak niet meer het geval, die zijn bij service dan een keer vervangen.

Hier bijvoorbeeld een afbeelding uit een oude Tissot catalogus. Dit soort wijzers werden in die tijd gebruikt:

Oh ja, om on-topic te blijven; een van deze Tissot’s uit de catalogus zou ik vandaag wel om de pols willen gespen. Helaas erg zeldzaam, zeker in nette staat.

3 likes

Deze is cool :sunglasses:

13 likes

mooi :+1:

1 like

Interessant! Zou toch wat zijn als de heruitgave gebaseerd is op aftermarket wijzers. Even Apeldoorn bellen. :joy:

1 like

Jammer dat Breitling dit model niet een maatje kleiner maakt, altijd al gaaf gevonden :ok_hand:t3:

1 like