net m’n Seiko skx007j1 verkocht.
jaren veel plezier van gehad maar de tijd was rijp voor een upgrade. heb recent de spb453 overgekocht van @milanftw en het kwaliteitsverschil is groot (de prijs uiteraard ook ). kleiner formaat, aanzienlijk dunnere kast, kast ook mooier afgewerkt en scherper gepolijst, rechte indeces, subtiele datum, rechte wijzers. de spb453 is uiteraard niet de rechtstreekse opvolger van de skx-lijn want dat is ± de srpd-lijn, maar daar was ik niet naar op zoek.
soit @Colnago, zoals @Petteflet al zei
is ie nog wel te vinden, of in redelijke staat tweedehands of zelfs nieuw.
vandaag ook om de pols voor het betere deskdivewerk.
hier nog een paar foto’s side by side net voor de skx007j1 de deur uit ging.
De mooie afwerking is uiteraard niet wat me aantrekt in de skx. Eerder net de rudimentaire afwerking, het ruige vuile ontwerp. De skx zou ook meteen in de sidecollectie belanden . Zoals zo vaak kan ik mijn post in dit draadje niet serieus verdedigen. Het zij zo
Ik had deze eigenlijk eens een keer willen dragen (met een minder lelijke band dan). Maar die lijken van de aardbodem verdwenen.
Same hier, draag de skx013 zo goed als nooit maar als ik een keer weer draag blijft het toch altijd weer een leuk ding waar ik voor een klein bedrag in het verleden veel draagplezier van heb gehad
Is geen render. Is 100 % een foto. Kijk maar naar de lugs.
Maar je hebt er al drie.
En bij vier roep ik keihard; KWARTET!
Oh, deze is heel tof!!
Deze als mijn portemonnee het toeliet.
Waarom? Stijlvol, dun, niet alledaags, exclusief, gedistingeerd maar technisch hoogstaand en kostbaar.
Goede vraag!