Wat had je willen dragen vandaag? deel X

16 likes

Zowel op leer als op rubber gewoon vet :ok_hand:

11 likes

Doe mij ook maar een Cartiertje vandaag.

17 likes

Vind rubber hier niet echt te pruimen denk ik, hoort met deze dial wel echt op een groene leren band. Maar goed, laten we democratisch beslissen wat wel of niet mooier is :stuck_out_tongue:

• Leer
  • Rubber
0 stemmers
1 like

Weet iemand hoe het zit met het 1847 uurwerk van Cartier? Lees wisselende verhalen over gangreserve, het opwinden of ontbreken daarvan enz.

Ik had gisteren die van @PowerReserveFan nog om… Top horloge! En mooi dat de minute track op de plaat staat, en niet op een rehaut.

Ik vind het hele horloge niet te pruimen. Ik ken die kleur groen, en het is een nachtmerrie om te combineren met 99% van wat ik in de kast heb, dus dan zou ik het bij die ene zwarte trui kunnen dragen, zeg maar. Bovendien… een te grote Cartier, godbetert met lume op de wijzers… Nee dank je.

Dus mis ik optie drie: “None of the above, someone put out that dumpster fire, puh-lease”

De variant waar @flowert mee aan komt is mooier, klassieker, en draagbaarder. @flowert for the win.

Geen idee. Het is Cartier. Dat koop je niet voor de specs van het uurwerk. Maar let me google that for you:

Er is inderdaad wat onenigheid over de gangreserve, en Cartier zelf zegt niets over het uurwerk behalve dat het anti-magnetisch is.

https://www.cartier.sg/en-sg/collections/watches/cartier-watchmaking/innovation-and-know-how/movements.html

Maar goed, een 28.800 bph uurwerk met hacking en hand-winding, dus, en een accuratesse van -3 / +7 sec per dag. Prima spul verder. De gangreserve is 40 of 42 uur, maar mij boeit dat feit niet. Ik draag 'm, of niet. En als ik 'm weer oppak en hij is stil gevallen zet ik 'm weer gelijk. :slight_smile:

2 likes

De nieuwe Bel Canto’s zien er goed uit hoor…

16 likes

Een carbon horloge in de collectie lijkt me ook wel wat.

Die paracord band vind ik trouwens wel wat extreem, mooie rubber band in die kleur zou ik denk ik prefereren :thinking:

6 likes

afbeelding

2 likes

24 likes

Nog geen problemen gehad tot nu to toe. Enige wat soms gebeurt is dat de minutenwijzer verspringt als je de krook uittrekt om de tijd in te stellen. Bij het indrukken gaat het goed. Dat zou beter kunnen, maar het hindert niet :blush:

1 like

1730382903235642057762176938969
Ze zijn toch echt meester in dials hoor :heart_eyes:

22 likes

Dit is toch wel fraai hoor!

14 likes

Pohh deze is wel heel fraai hoor! :heart_eyes:

14 likes

welk horloge is dit?

1 like

ja, maar die doodskist-wijzer, nou ja het is halloween vandaag :jack_o_lantern:

1 like

Gr, Vigorelli

15 likes

Nja ik snap je punt maar wel vakkundig gemaakt.

1 like

29 likes