Met snorretje
De smiley kan ik er ook wel in zien, maar ik denk/kijk niet zo cartoonesk.
Ik heb het trouwens bij veel meer maanstandhorloges gezien en heeft me nooit gestoord.
Zitten er allerlei wijzers op, maar geen secondewijzer?
Dat inderdaad. Ik stoor me er ook niet aan hoor.
Ik vind het een mooi horloge en de prijzen zijn voor een automaat perpetual calendar van <12mm aanlokkelijk natuurlijk. 42mm op papier is érg groot voor dit design, maar het staat op de foto’s goed op jouw pols.
De smiley van @tompj zie ik wel een beetje, maar hebben meer perpetuals last van. Heb ik destijds ook over geschreven bij het NA-topic over m’n IWC. Die heeft de maan op 12 en dat maakt hem een stuk vriendelijker om te zien. De JLC kijkt ‘boos’
Nooit echt interesse gehad in de Aquanaut. Heeeel langzaamaan een beetje gaan waarderen, maar dan enkel het model met geïntegreerde rubberen band. En nu opeens begint dit toch serieus mooi te worden voor me…. gekke hobby!
Vind het bij deze zalmkleurige wel minder opvallend; dit lijkt me een andere diameter, de subdials vullen de wijzerplaat beter waardoor hij minder op een sip gezichtje lijkt dan de grijze.
Maar ik ben met je eens dat dit geen geweldige layout is
Je hebt zeker gelijk. Diameter is anders en daardoor gehele layout iets beter inderdaad. Bij die grijze is meer aan de hand dan enkel die smiley. Die zalmkleurige is inderdaad iets beter.
Koopje
Ik zit in de trein (en dat haat ik), dus ik had deze wel willen dragen voor een extra sprankje plezier.

Eens, de zalmkleurige is 40mm. De grijze 42.
Yeah, heel mooi.
Zag hem… Maar vintage’ish niet helemaal mijn ding
Groot, dik, duur, maar zo’n heerlijke wijzerplaat. Zou ik best een dagje willen dragen op mesh band.

49.2mm lug to lug en 14.5mm dik is voor mijn 16cm polsjes een duidelijke no go
Ah, 16 cm. pols…ja, dan begrijp ik het. 40 mm diameter voor een chronograaf is op zich niet heel schokkend.