Ik zag er eentje voorbij komen bij een handelaar, maar een 5196J is misschien mooier dan een Breguet 5157, in mijn ogen.
Mocht ik ooit een gouden horloge willen kopen dan is de shortlist nu een Breguet 5157, een Patek 5196J, of een Credor Goldfeather, allemaal in 36-38mm. Misschien vind ik de Goldfeather en 5196J wel de betere opties, want kleiner dan de Breguet.
@JohnvdT, lees je nog mee? Het is geen 6119, maar toch. Dit kon wel eens het project voor 2026 worden.
Die Pateks zie je wel vaker voorbij komen dan tweedehands Goldfeathers van goud.
Heb je hem ook in het echt gezien/gepast? Die 5196 draagt aanzienlijk groter dan de 37 op papier doet vermoeden. 21mm bandmaat en die brede wijzerplaat deden hem voor mij tegenvallen op de pols
Die 5196J is niet te versmaden zo mooi. Mooie balans tussen leegte en elementen op de wijzerplaat.
Goldfeather originele keuze. Is dat niet te dun?
Albishorn wil ik wel in het echt zien. Net een podcast over het merk geluisterd en de website bestudeerd. Ze hebben er een newsletter subscription bij.
Voor een gouden dresswatch? Nee hoor. Hij is nog altijd zo’n zeven millimeter dik. Da’s niet heel veel anders dan vintage Patek.
Ergens vind ik Credor sympathieker, maar mijn hemel, wat zijn ze tering moeilijk te vinden. Ik moet eens met iemand gaan praten over alternatieve shopping kanalen in Japan.
De Breguet wel, maar verder alleen een vintage Seiko Golffeather, al zijn die redelijk compatibel met de nieuwe Credors. De Patek heb ik nog nooit in handen gehad. Wel eens een kleinere 33 of 34mm met Clous de Paris rond de dial en zo, maar dat was het niet voor me.
De Breguet was vrij fors. Goldfeathers lijken mij het mooist van proportie, maar die guilloche bij Breguet is smull0n.
Nou… had er een topic over geopend. Had gedacht dacht jij daar wel vol op zou zijn gedoken.
Jij hebt echt nog nooit een horloge hier getoond dat ik niet mooi vind. Nu deze weer… prachtig!!! Is deze nieuw? Zo oogt hij wel bijna - maar jij bent hoofdzakelijk vintage man toch?
Wijzerplaat

Omdat ik met mijn vader’s Seiko Tank bezig ben kwan ik o.a. deze tegen met hetzelfde uurwerk. Dat is toch moeilijk om niet op de koopknop te drukken. Mooie horloged hoeven niet duur te zijn mensen.
Spelfouten zijn gratis.