Wat had je willen dragen vandaag? deel XI

De 5KX in 38mm binnenkort ook in blauwe uitvoering, I like! :+1:

9 likes

Ik weet niet man, ik denk dat het groot is. Dit soort all dial op een vrij slanke pols zie ik liever in 34-36mm.

Bovendien kan ik het echt, echt niet hebben dat en horloge uit de prijsklasse van die Breguet die @rorymoer toont een datumvenster plompverloren midden in de wijzerplaat geplempt heeft, waardoor het hele horloge er uit ziet als een Tissot couturier van 600 Euro. Zo cheap, zo slecht.

Dat kan kleiner en met veel meer focus. Breguet zelf heeft al keer op keer bewezen dat zij dat met veel meer focus kunnen.

Datzelfde geldt voor die big date op zes die niks met het ontwerp van de rest van het horloge te maken heeft, wat bepaald niet beter wordt in het zwart. Op metalen bracelet, in godsnaam. Man man man man man. Verschrikkelijk.

4 likes

Wie verzint zoiets inderdaad…

17cm ong.

Ik ook, maar zoals gezegd kon het nét. En bijv. Mijn 38mm Nomos Club zoekt ook de randjes op maar draagt desalniettemin top.

Volledig eens. Zou dit horloge op basis alleen daarvan ook afwijzen en kiezen voor een 5207 of 3330.

Die vind ik dan wel weer tof en prima geintegreerd bij die witte wijzerplaat. Die witte is eindeloos mooier dan de zwarte wijzerplaat en zonder twijfel rubber > staal bij deze. Er is ook een zeldzame blauwe plaat, maar die is ook minder mooi dan de witte.

1 like

Ik kan me er wat bij voorstellen. Zoiets als een 3137 past dan beter met z’n 36 mm. Krijg je er meteen ook zo’n leuke ruitenwisser bij. :ok_hand:t2:

Kiek dan.

Toch heb ik goede hoop dat de 39 mm van de 7337 mij zou passen. Al is dit gelukkig geen zorg waar ik me heel actief mee bezig hoef te houden.

Over de Breguet Marine zijn we het helemaal eens. :sweat_smile:

9 likes

Ik vind Breguet een mooi merk, maar het eerste wat ik denk als ik deze zie: er ligt een wijzer los op de wijzerplaat! En dat is vaak zo bij Breguets met een extra complicatie.

1 like

11 likes

De 3330 en 3337 zijn 36mm en iets betaalbaarder. Wel iets minder modern en geen kleine seconde.

2 likes

Ja, en de rechte onderkant van de maanfase vind ik ook een stuk minder mooi.

vs:

Ik weet daarnaast niet of ik ooit aan geel- of roségoud zou beginnen, want bleke huid, nog geen 65, en weinig behoefte om met iets opvallend duurs rond te lopen.

11 likes

Ik heb de 14060 gehad, maar die rammelband is niet aan mij besteed. Daarom een vers exemplaar :upside_down_face:

1 like

Geel- en rosegoud is zalig. Ik ben zo bleek als een polar explorer, nog niet eens op de helft van 65 en niemand heeft het door als ik met een 6.5mm dikke perpetual calendar of een 7mm Breguet rondloop.
M’n speedmaster en Datejust vallen meer op.

4 likes

Nou, nog even en je hebt me overtuigd.

Geen idee wat ik hiervan moet vinden, maar ik zou het toch weleens in het echt willen zien.

7 likes

Heuer heeft, eerste helft jaren '80, ook een Titanium-serie gemaakt. Je ziet ze echt nooit. Maar ik vind ze best leuk. Dus doe mij die dan maar, vandaag! :blush:
Heuer Titanium 220.206 | Heuerville

4 likes

Kwam deze gisteren tegen bij een juwelier; zag er erg goed uit, RW doet leuke dingen de laatste tijd!

15 likes

Die spreekt mij meer aan dan die Omega. :+1:t3:

1 like

Deze in de doos naast de guilloche :man_shrugging:t3:

13 likes

94010
Wat een snoepje.

18 likes

Gaaf man. Welke maat is dit?

Waarom zie ik dit soort horloges te weinig? Mooier wordt het niet.

9 likes