Wat had je willen dragen vandaag? deel XI

Laine.

Independent, Fins en uit Zwitserland.

Vanaf CHF 9900 ex.

37 mm met handopwinder of 38 mm automaat met micro rotor.

Maar goed dat is t de vraag voor minder dan de helft doen Jeager und Benzinger ook zoiets met guilloche is t dat waard

:thinking:

Want dit voor €4450

10 likes

Breguet in de koelkast gezet?

1 like

IJskast. Ik vind 11.000-15.000 Euro voor één horloge gekkigheid. Ik voel het niet, zo graag wil ik het niet. Dat stop ik liever in een investeringsfonds, of ik maak er een reis naar Japan mee of zo, maar om zo veel doekoe nog weer in een dood paard te stoppen wat ik, mezelf kennende, maar sporadisch ga dragen?

De Reverso wordt een daily driver, dat voel ik aan m’n water. En je kunt ze voor een passabel bedrag scoren.

Eerlijk is eerlijk, geef mij de Laine maar. Ik krijg hoofdpijn van de Benzinger. Met name de uurwerkkant is niet om aan te gluren. Voor mij dan toch. De bezel is ook te groot en generiek, de kastvorm is minder… Laine for the win.

6 likes

Laat zeker eens weten hoe die bevalt, ik ben benieuwd :pray::blush:

1 like

Da’s waar.

Met dat veel te kleine uurwerk? Da’s ook niks.

Yes.

4 likes

Als je het zo bekijkt kun je wellicht beter wat horloges verkopen :grin:

Want tja je draagt ze uiteindelijk allemaal sporadisch.

Koop je van de opbrengst een mooie Breguet en dan snijdt het mes aan 3! kanten:

• een Breguet in de collectie,
  • die je ook nog eens meer draagt want er is minder te dragen,
  • en je hebt nog geld over voor Japan, mét een Breguet om de pols.

Klaar. Ik zie alleen maar voordelen. :sunglasses::beers:

1 like

We zijn het eens, ik zou het ook niet doen, maar als het moest, als ik echt moest kiezen… Tja.

Ik heb er eentje op het oog. Vrijdag mogelijk klaar.

5 likes

Oef. Als dit voor 120 piek op AliExpress had gestaan had ik er niet van opgekeken. :face_with_peeking_eye:

Exact.

Dit is mooi van formaat, toch?

7 likes

Ja, maar dit modelletje…

4 likes

Lekker! Echt een fantastisch ding.

8 likes

eigenlijk begrijp ik de hype niet rond de Reverso,
is het nu omdat hij twee smoelwerken heeft? en dat je hem kunt omdraaien?
dat dit wel leuk is begrijp ik en dat dit dan ook in het begin veel gedaan gaat worden begrijp ik dan ook weer maar eenmaal daar de lol van af is heb je twee smoelwerken die je raar of zelden weer zult gebruiken, of zie ik het verkeerd?

2 likes

Meer en meer schuiven de gedachten bijna obsessief :face_with_spiral_eyes: naar :point_down:

12 likes

Design die al tegen de 100 jaar werkt, geschiedenis van het model, verhaal achter het ontwerp, JLC als merk,… Ik snap hem wel.

7 likes

ok, daar kan ik inkomen, maar waarom :point_down:

2 likes

Deze Moser 3200-1200 had ik wel eens willen dragen

6 likes

Omdat het kan. Ik vind het geniaal hoe ze een de functie die overbodig was geworden vanwege de komst van safierglas hebben kunnen recupereren in een 2de tijdzone, of een chronograaf, of andere complicaties.

De meeste reverso’s hebben overigens nog steeds geen 2de wijzerplaat hoor.

6 likes

14 likes

dan nog, benieuwd of het na verloop van tijd nog steeds zo “lekker” aanvoelt?
maar zoals jezelf aangaf JLC is waarlijk een mooi merk met historie, als ik mocht kiezen dan zou het eerder één van deze twee worden:

18 likes

Mijn droom jlc zou waarschijnlijk deze zijn:

De dead beat complicatie lijkt erg op een quartz uurwerk, maar deze complicatie bestond lang voor het eerste quartz uurwerk, en werd - als ik met het goed herinner - voor dokters ontworpen omdat het zo makkelijker was om de hartslag te meten. Heerlijke verhalen toch?

14 likes

Die met 2 kanten zijn eigenlijk te dik. Dus je kiest best met 1 kant.

Zijn hele mooie dingen qua afwerking, met een mooi ogend design. Mijn vrouw vindt er ook niets aan. Beetje zoals bij de ZEP Revival (wat mijn leukste horloge is)

2 likes