IJskast. Ik vind 11.000-15.000 Euro voor één horloge gekkigheid. Ik voel het niet, zo graag wil ik het niet. Dat stop ik liever in een investeringsfonds, of ik maak er een reis naar Japan mee of zo, maar om zo veel doekoe nog weer in een dood paard te stoppen wat ik, mezelf kennende, maar sporadisch ga dragen?
De Reverso wordt een daily driver, dat voel ik aan m’n water. En je kunt ze voor een passabel bedrag scoren.
Eerlijk is eerlijk, geef mij de Laine maar. Ik krijg hoofdpijn van de Benzinger. Met name de uurwerkkant is niet om aan te gluren. Voor mij dan toch. De bezel is ook te groot en generiek, de kastvorm is minder… Laine for the win.
eigenlijk begrijp ik de hype niet rond de Reverso,
is het nu omdat hij twee smoelwerken heeft? en dat je hem kunt omdraaien?
dat dit wel leuk is begrijp ik en dat dit dan ook in het begin veel gedaan gaat worden begrijp ik dan ook weer maar eenmaal daar de lol van af is heb je twee smoelwerken die je raar of zelden weer zult gebruiken, of zie ik het verkeerd?
Omdat het kan. Ik vind het geniaal hoe ze een de functie die overbodig was geworden vanwege de komst van safierglas hebben kunnen recupereren in een 2de tijdzone, of een chronograaf, of andere complicaties.
De meeste reverso’s hebben overigens nog steeds geen 2de wijzerplaat hoor.
dan nog, benieuwd of het na verloop van tijd nog steeds zo “lekker” aanvoelt?
maar zoals jezelf aangaf JLC is waarlijk een mooi merk met historie, als ik mocht kiezen dan zou het eerder één van deze twee worden:
De dead beat complicatie lijkt erg op een quartz uurwerk, maar deze complicatie bestond lang voor het eerste quartz uurwerk, en werd - als ik met het goed herinner - voor dokters ontworpen omdat het zo makkelijker was om de hartslag te meten. Heerlijke verhalen toch?
Die met 2 kanten zijn eigenlijk te dik. Dus je kiest best met 1 kant.
Zijn hele mooie dingen qua afwerking, met een mooi ogend design. Mijn vrouw vindt er ook niets aan. Beetje zoals bij de ZEP Revival (wat mijn leukste horloge is)