Wat had je willen dragen vandaag? deel XI

Da’s een leuke gimmick, maar ik vind de kasten erg mooi en de wijzerplaten ook.

Hed wel wat

1 like

Ik heb nog getwijfeld over dit model, @Bauhaus had die een tijd terug te koop. Schitterende JLC, misschien is de kast ietsje te generiek qua ontwerp? Er was iets aan het geheel dat me tegenhield alleszins, maar ik zat dan ook volop in de GS’en. De complicatie is wel heel mooi en vrij uniek :ok_hand:

2 likes

Geef me deze maar eens vandaag :blush:

26 likes

24 likes

Ik vind hem ook prachtig, maar die “true second” zou me zeker tegenhouden. :neutral_face:

@daffie zo dan… Heb je een doekje?

2 likes

16 likes

Potdorie, dit is toch ook wel een gaaf kleurenpaletje…

30 likes

11 likes

dat is juist mijn gedachte ook,
eenmaal daar het nieuw vanaf is gebruik je het niet (meer) zoveel
leuk voor in het begin maar na een tijd…

Nee. Ik ga altijd voor de Monoface met blank stalen achterkant. Die is zoals hij ooit ontworpen is, niks meer aan doen. Niet dat ik een duoface niet kan waarderen, maar ik zie dat alleen maar als extra techniek die stuk kan en van het ontwerp afleidt.

Hype, hype, je ziet niet iedere IT verkoper met zo’n ding rondlopen, dus dat loopt wel los. Maar het is een fraai stukje onversneden Art Deco ontwerp met naar de kast gevormd uurwerk. Als je van Art Deco horloges houdt is er niks beters te vinden.

Ja, want monoface for the win. Sterker nog, ik zou het ontwerp tof vinden als hij niet kon draaien.

Heb je nog nooit van de oorspronkelijke monoface gehoord of zo?

2 likes

ik ging ervan uit dat je met reservo ook twee dails bedoelde (beide zijden een uurwerk)
zoniet mag je alles vergeten wat ik zei over de reservo :slightly_smiling_face:

1 like

Die heb ik een tijdje met plezier gedragen.
Perfecte afmetingen.
Mooie complicatie.

Enige reden voor verkoop was dat ik niet zo gek ben op lichte wijzerplaten.

2 likes

11 likes

Ja! Eens.

1 like

Dat is het leuke van t forum. Zoveel mensen zoveel smaken. :grin:

@Fate_Amenable_To_Change: Welke Reverso gaat t worden?

@SwissToni: Ik vermoed dat je daar Benzinger errug tekort mee doet.

Ot Poor man’s Lange 1.

Pics van t www

20 likes

Yes die is mooi. Maar dan wel deze uitvoering, kijk het beeld beweegt zodat je de seconde wijzer goed ziet bewegen.

4 likes

Ik weet het wel zeker… Maar zo vanaf de foto’s komt het totaal niet over. Bij mij althans.

1 like

Nondeju. Deze vind ik wel lekker. Itt die van gisteren @Fate_Amenable_To_Change

1 like

Bij deze nogthans de enige juiste keuze imho. Alles klopt.

Ik weet zelf niet waarom maar bij dit horloge vind ik geel goud niet echt passen. Maar ik zou ook geen neen zeggen :grin:

1 like

Een grande taille van 26x42mm met guilloché wijzerplaat, kleine seconde, uiteraard wit en staal, en dan inderdaad dus de monoface. Gewoon de klassieke OG Reverso, zeg maar.

8 likes