Zelfde als van @tompj dus?
Volgens mij wel, ja.
Dat zijn voor mij de beste. @jacobus, het is ooit uitgevonden als Art Deco sporthorloge, natuurlijk. Dus die stalen keerzijde is voor mij een must. Dat ik bezorgder ben over het uurwerk dan de kast als er een klap met een polo-hamer op zou landen laten we maar even ongezegd. Het is eigenlijk best een kut sporthorloge. Maar dat dysfunctionele vind ik nou eigenlijk net leuk:
Dit is ontworpen in een tijd dat ze nog van alles probeerden, hoe stom ook.
Die van Tom is geen grand taille maar een classic small seconds large, dus het nieuwere model (als ik het goed heb). Iets groter maar met de afbuigende lugs, wat zorgt voor een comfortabeler pasvorm rond de pols
Correct! Vorig jaar nieuw gekocht.

Alles klopt.
Absoluut
Mooi geprijsd ook!

Poor man’s Lange 1.
Rich but not stupid rich man’s Lange 1?
Al snap ik ‘t niet zo goed. De dag dat ik 13K aan een horloge kan hangen, mag het net zo goed 26K zijn denk ik.

Laat zeker eens weten hoe die bevalt, ik ben benieuwd
Zal ik zeker doen😃

Al snap ik ‘t niet zo goed. De dag dat ik 13K aan een horloge kan hangen, mag het net zo goed 26K zijn denk ik.
Dat durf ik te betwijfelen. Ik zit zelf met een Lange in mijn hoofd, maar ik heb voorlopig toch moeite om er zo’n bedrag voor neer te leggen. De top 2 van mijn verlanglijstje bestaat uit een Saxonia automatic en een GS SLGW003. Het verschil tussen beide is 15k, dat is gigantisch veel geld. Je kan er onbezorgd wat horloges mee flipperen en zelfs nog een nieuwe racefiets erbij kopen. Een mooie motor staat ook nog eens op mijn verlanglijst. Je kan er een nieuw terras mee leggen of een nieuwe badkamer mee laten zetten of een paar mooie reizen met het gezin mee maken. En uiteindelijk heb ik in beide gevallen een schitterend horloge om de pols. Lange is natuurlijk next level en dat merk je wel als je eentje vast hebt, maar het blijft wat wringen. Hoe belangrijk kan je de hobby maken in je hoofd
Mijn conclusie: eigenlijk mag je de Lange maar kopen als je al het bovenstaande tegelijk kunt doen en dan nog 25k op reserve hebt om uit te geven aan een Lange
Geef me deze maar vandaag!
Bij mij ligt het anders…
Het geld wat ik aan de horlogehobby kan spenderen moet zo goed als insignificant zijn voor mijn financiën.
Zo lang 30K veel geld is, is 15K dat ook.
De dag dat 15K irrelevant is, is 30K dat ook.
Casio kopen en uitloggen!
Het mag gerust wat kosten en sparen vergen, dat is deel van de hobby.
Ik heb teveel hobby’s daarvoor
Prachtig horloge Arjen! Heb je die incoming op de 5e?
Was het maar waar Peter. Ik ben nog aan het sparen. Maar de 5e ga ik met een aantal HF’ ers bij Yvo op bezoek. Zin in

zo goed als insignificant zijn voor mijn financiën
Gezonde ingesteldheid!
Maar dan moet je wel eens langer wachten op een mooi stuk. Wat eigenlijk ook niet slecht is. Ik heb niet altijd dat geduld