Wat had je willen dragen vandaag? deel XI

Een Breitling? Ja, echt waar:

#38 mm.

21 likes

17 likes

Of genieten in een lager segment.

1 like

Ik zou de linker graag om de pols slingeren :sunglasses: Mooie nieuwe Breitling dit :ok_hand:t2:

Edit: ik zie dat ik niet de eerste ben @RightOnTime. Goed gelukt deze he

9 likes

4 likes

Eens! Uitzonderingen daar gelaten, geen groot fan van Breitling. Maar deze ziet er veelbelovend uit naar mijn smaak.

1 like

Heel gaaf!

1 like

Deze wil ik graag passen: Jack Mason 2025 Pursuit Pilot: 10 Year Anniversary Edition

8 likes

Voor een dagje.

8 likes

Ik vind de Panodatum leuker dan de lange 1. Dat zit hem deels in ontwerp, deels in het feit dat lange een skere grossdatum heeft die de eerste negen dagen van de maand half leeg is.

Op foto zijn ze best vergelijkbaar, al kan dat irl anders zijn. Maat, kastvorm etc kan bedriegen.

Vraag me af of ze beiden op een historisch model gebaseerd zijn, gezien beide merken toch geschiedenis delen?

Niet echt. Lange begint over een knakker die vijf generaties terug wat beunhazerij voor de lokale operavereniging deed, terwijl GO eufemistisch roept dat hun geschiedenis zo rond 1845 begon omdat er een stel horlogemakers Glashütte binnen kwamen gereden. Ze hadden peerd’n, geweer’n, en grutte snorr’n, als ik het me goed herinner. Ergens in de achtergrond speelde een stuk Ennio Morricone muziek.

Kortom, het hele historie-gebeuren van die merken is gewoon onzin. De enige die iets van echte geschiedenis heeft is Mühle Glashütte, maar Lange en GO zouden er beter aan doen om gewoon net als Nomos het gelul achterwege te laten en simpelweg 1991 als oprichtings-datum aan te voeren.

Evengoed, Ferdinand Lange schijnt een bad mother geweest te zijn. Nam niet eens de moeite om de 0 te tonen in dat operahuis. Zero shits given, als het ware. :rofl:

5 likes

Ja maar, ja maar… Dan lijk je zo’n snotneus!

1 like

Of gewoon een eerlijk merk. :slight_smile:

1 like

16 likes

11 likes

hq720

8 likes

20 likes

:drooling_face:

8 likes

De zomer is in aantocht :slight_smile:

23 likes