Top!!! Veel draagplezier gewenst!
Leuke patek 1463. De âthis used to be an automaticâ tekst betekent dat een sellita automaat hebben onthoofd?
Ere wie ere toekomt. Uitgezocht door Nick @Nickjackelson
Opmerkelijk: âThis used to be an automaticâ.
Even opgezocht.
Er zijn er blijkbaar maar 10 van (eigenlijk 20, 10 met een zwarte plaat en 10 met een witte) dus zeer gelimiteerd. De kans dat je deze in het echt meteen komt is dus erg klein. Op wens van een verzamelaar uit Kuwait werd het bekende ETA/Valjoux 7750 omgebouwd tot een handopwinder -door aldus Yvo in een interview- âde rotor stil te zettenâ.
Ik vind de plaat heel mooi met die âopgelegde Breguet cijfersâ en de tachometer ring. Er gebeurd van de andere kant wel erg veel.
ik vind dat Aventurijn meer iets voor een Venezianico of ietsâŠ
Ik vind het wel leuk dat een venezianico dat ook aanbiedt aan meer democratische prijzen.
Vind jij het daardoor goedkoop aandoen?
Het was typisch iets voor de dure dure merken vroegerâŠ
het onderscheidt een GO minder van een Venezianico denk ik inderdaad
Hmmmzzz⊠ik heb niet dat gevoel. Het lijkt me een prachtig materiaal voor een wijzerplaat.
Overigens is het meestal aventurijnglas dat gebruikt wordt, niet de steen. Die geeft een heel ander effect.
Zou beiden wel eens irl willen zienâŠ
Dit lijkt me het echte mineraal, van de King of Stone DialsâŠ
Rolex gebruikt overigens ook lekker mat gelakte dials, net als Baltic. Vind je dan ook dat Rolex zich minder van Baltic onderscheidt?
Ja, maar dat is een algemeen gevoel dat ik heb bij dit merk, los van het materiaal van de wijzerplaat
Heel mooi he?
De zwarte ook.
Rechthoekig draagt zo mooi gekleed.
De zwarte is ook fraai. Deze vind ik nog net wat fraaier vanwege de small seconds ook in een vierkant frame huist, wat het geheel nog meer in harmonie brengt.