Oef, vandaag wandelde ik toevallig langs de IWC Boutique in Rotterdam. Het zag er rustig uit dus maar even binnen gaan kijken.
Ik moet zeggen, mooie winkel, super ontvangen. Wordt echt alle tijd genomen om even een kop koffie te drinken en te praten over horloges. De verkoper had ook echt veel kennis van IWC.
Even een paar horloges gepast waaronder dus ook de Aqua. Echt super! Het had niet veel gescheeld of ik had hem afgerekend. De kleur is op de foto eigenlijk niet goed vast te leggen.
De nieuwe Perpetual Calander is ook heel tof!
Maar het zaadje voor de Aqua is echt wel gepland. Die gaat er waarschijnlijk wel komen.
hij valt iig mooi op de pols
Mooi! Moet zeggen dat ik de kalender versie nu wel iets vind tegen vallen. Ten opzichte van de persfoto’s. Dan zou ik toch gewoon voor de normale versie gaan.
Ik vind de merknaam en verdere (overbodige?) tekst wel erg groot weergegeven…… Ben ik de enige?
Ja ik vond hem wel indrukwekkend maar inderdaad t.o.v. de normale versie de stevige meerprijs niet waard. De aqua versie vond ik het mooiste maar de zwarte plaat vond ik ook heel gaaf.
De keramische zwarte Ingenieur heb ik ook gepast. Die vond ik dan zelf wat minder.
De tekst en font is gelijk aan het origineel maar was inderdaad wat subtieler. Het stoort mij persoonlijk niet.
Ik heb die laatst even kunnen passen. Vond hem verrassend gaaf op de pols.
deze Tutima voor een dag.
Ik zou die nieuwe SLGC009 wel eens in het echt willen bewonderen. En deze is 43mm tov de 44,5mm van de oude Lion spring drive variant. Dus wie weet brengen ze nog wel een driehander variant met een dunnere kast uit.
Ik vind ‘m in alle geval fascinerend!
Nog heel even wachten. .
Maar dan ga ik deze passen dus doe me die als voorschot op morgen maar alvast
In de poor mens versie
Prijsverschil is list ca €6k.
Persoonlijke mening:
- Zichbodem is een plus.
- Uurwerk past beter, maanfase lijkt groter al kan dat optisch bedrog zijn.
- JLC oogt meer in balans/rustiger.
De Flagship is zijn prijs meer dan waard, maar valt niet te vergelijken met de JLC. Met name uurwerk, kastvorm, kastdikte en de lugs. De MUT is een grail watch, maar de Longines is absoluut een aanrader in een geheel andere prijsklasse