Wat had je willen dragen vandaag? deel XII

Als ik het horloge mooi vindt zal het mij een worst wezen of ie wel of niet hackt

Wat vinden jullie?

3 likes

Deze iwc had ik vandaag wel willen dragen :star_struck:

6 likes

Is ook echt een schitterend ding. De indexen schitteren prachtig in het licht.

2 likes

Ja, je las het goed.

Precies. Leuk? Ja. Nodig? Nee. Zuurstof en water heb ik nodig. Onderdak is ook wel fijn en wat te eten. Horloges zijn een overbodige luxe. Zeker in deze tijd. Ja, ik vind sommige mooi en gaaf. Maar ze zijn dus onzinnig.

O.k., ik sta daar dus anders in. Niet alles wat ik me kan veroorloven, koop ik ook. Ik maak keuzes en iets moet het geld, voor mijn gevoel, waard zijn. Ik ben bijvoorbeeld stapelgek op sushi en vind het geen probleem om daar een paar tientjes voor te betalen. Maar wanneer ik er vanaf nu 2000 euro voor moet betalen, ga ik daar toch nog wel even over nadenken en dit dus niet heel vaak meer doen. Niet omdat ik het niet kan betalen of missen. Maar gewoon omdat ik het dus

Het staat in geen enkele verhouding en slaat gewoon nergens meer op. En dat heb ik dus ook met een horloge van 40K (of nog meer). Ik zeg niet dat ik vind dat iemand anders het niet mág kopen. Wie ben ik om dat te zeggen, toch? Maar ik denk dat iemand die zoiets doet een beetje uit het oog is verloren wat er nou echt toe doet. Het interesseert me niet hoeveel geld iemand heeft. Doe dan iets zinnigs met je geld. Doe eens iets voor een ander. Bijvoorbeeld je werknemers, je kiezers of die dakloze, onder de brug. Dat geeft uiteindelijk veel meer voldoening dan het zoveelste gouden horloge in je kluis of gouden balzaal aan je paleis of wat dan ook. :roll_eyes: :person_shrugging:
Musk GIFs | Tenor

3 likes

Dit heb jij dus ervaren en spreekt uit ervaring? Ik ervaar het anders maar laat iedereen in zijn waarde s.v.p.

Een mening is goed veroordelen niet.

Fijne paas

2 likes

Wat jammer van dat lelijke bandje!

3 likes

dat spuuglelijke bandje ontsiert het horloge :face_with_raised_eyebrow:

1 like

SBGA521

13 likes

Ik heb idd veel ervaring met dingen doen voor anderen en ook wel wat ervaring met mensen, die dat nodig hebben, financieel een beetje te helpen en doneren aan zaken waar we allemaal wat mee opschieten. Dit voelt idd goed. Maar daarnaast vind ik het gewoon belangrijk dat niet alleen ik en evt. mijn partner en kinderen profiteren van wat ik toevallig kan en heb.

Maar goed, dat is dus mijn

Jij ook fijne paasdagen! :baby_chick: :hibiscus: :heart:

2 likes

Edwin, dit kan je toch ook zeggen als het een horloge van 5000,- betreft?

1 like

Ja, waar ligt de grens…Voor iemand die iedere maand elk dubbeltje moet omdraaien is €5000 voor een horloge ook belachelijk. Een (2e) auto van 40 mille is dat ook. Schrijft ieder jaar een bak geld af. Met een leuke tweedehands Dacia kom je ook al een heel eind (rationeel gezien dan). Toch begrijp ik Edwin’s commentaar wel. (Bijna) Iedereen heeft een limiet en die van mij ligt ook duidelijk onder een dergelijk bedrag.

2 likes

Dat dus, maar om dan te stellen iets zinnigs met je geld te doen omdat je eigen grens wordt overschreden?

Misschien dat iemand met 40K horloges heel veel “zinnige” dingen op sociaal gebied doet.

3 likes

Als die toch algemeen verkrijgbaar zou zijn… Zou ik mijn shunbun op I ruilen… Denk ik :thinking:

1 like

Waarom ook niet voor een dagje… Holtinrichs maakt mooie dingen :slight_smile:

De nieuwe lab 1S

7 likes

Ik loop er ook wel warm voor! Ik krijg er ook helemaal een Pasen-gevoel bij :smile: :raised_hands:

Ik vind dit ook wel de mooiste kastvorm voor de spring-drive, de M30 - 62GS.

1 like

O.k., het zou natuurlijk raar zijn dat ik op een hobbyforum actief ben en zou vinden dat je geen geld uit mag geven aan je hobby. Ik roep dan ook al jaren, misschien wel wekelijks, dat een hobby best wat mag kosten. Ik denk (persoonlijke mening dus) dat het daarbij wel goed is dat je je beseft in wat voor bevoorrechte positie je zit, wanneer je dit soort uitgaven kunt doen. En ik vind, als horlogeliefhebber die gelukkig ook niet ieder dubbeltje hoeft om te draaien, een bedrag van 40K, voor een horloge, wel richting extreem gaan. En uiteraard is iedereen vrij om daar wat anders van te vinden.

Ja, ja, dat verhaal kennen we. Maar hier is veel onderzoek naar gedaan en mensen met een enorm vermogen zijn bijna altijd enorme vervuilers en hun overvloedige rijkdom gaat vaak ten koste van heel veel andere mensen, dieren en de planeet.

Maar goed, ik ben bang dat dit topic nu behoorlijk gekaapt wordt door andere zaken dan waarvoor het bedoeld is. Dus ik ga hier nu mee stoppen. Ieder z’n mening. Peace out! :pray:

2 likes

Dit lijkt wel de grote @TagEd show ondertussen. Iemand hier die nog iets had willen draven?:sweat_smile:

1 like

15 likes

Nou ja, vandaar dat ik er ook mee stop nu en het weer even over horloges ga hebben.
Deze vind ik wel geweldig en zou ik best een dagje willen dragen.

10 likes