Wat had je willen dragen vandaag? deel XII

Hier sluit ik me bij aan! Super mooie nieuwe uitvoering :sunglasses:

1 like

14 likes

:face_exhaling::face_exhaling:

19 likes

23 likes

Ook leuk…

9 likes

Oef wat mooi. 200 gram plus goud mannen.

15 likes

Werkelijk waar een prachtig horloge. Maar voor 25 K liever een ander horloge en dan deze om te stoeien.

9 likes

Amai, hoeveel weegt dat dan samen?!

3 likes

Hangt van je polsomtrek af voor het gewicht van goud. Waar die rest (200gr) zit, geen idee. Wolfraam rotor?

250 gram totaal, ik bedoelde dat dit uber stuk 200+ gram weegt.

Even opgezocht.
176 g daarvan is goud, 18K
Equivalent van 132 g 24K
Aan 127 € / g zit er bijna 16,8K goud in dat ding.
Kost 48,6K, de stalen versie 10,2K.

Ex BTW 15K markup op de gouden versie.
Interessant!

2 likes

Nog 2k voor het uurwerk , en de rest.

8k aan BTW
10k voor de AD.

Magere marge voor Omega.

Edit: ah, dacht dat het 40k was. Best OK dan.

Heb dat even verrekend.

Ik dacht absoluut dat het meer zou zijn.

Vermoed dat dat een heel aparte productielijn en logistiek is.

Zou de AD met 10K gaan lopen?

Dit plaatje:

Geweldig mooi horloge naar mijn smaak🤘🏻

20 likes

Blijft maar lonken… :frowning:

10 likes

Ik wilde deze toevallig ook gaan passen deze week en twijfel ook over de grootte. Vooral de smalle bezel en l2l 49. Staat je wel goed, wat is je polsmaat?

1 like

Dat is goed om te lezen! Misschien denk ik er wat teveel over na. Ik heb zelf ook 16,5cm polsen maar voor mij is de lug-to-lug een belangrijkere factor dan de diameter. Daarom vallen de Mark xviii en de Spitfire af.

Dankje! Hij zit denk ik met aan de max range wat ik met mijn pols kan hebben. Ik ben sowieso van plan om hem alleen op leer en rubber te dragen, en dan oogt hij gelukkig kleiner :slight_smile:

Dat zijn precies de redenen waarom ik twijfel, mijn polsmaat is 16,5cm.

De reden waarom dit horloge blijft spoken is omdat ik hem voor een zeer scherpe prijs (rond de 3.5k) aangeboden heb gekregen. Maar ik zou dan wel wat ruimte moeten maken in mijn huidige collectie en mijn Sinn 356 moeten verkopen. Een IWC Mark is het ultieme piloten horloge, maar hij moet ook goed om de pols vallen natuurlijk…

4 likes

Ik zou zeggen dat de prijs niet het doorslaggevende argument zou moeten zijn, maar of je zelf echt denkt dat het kan. Gezien je vraag lijkt het alsof je daarop geen volmondig “ja” kunt antwoorden. Ik merk bij mezelf dat ik horloges op het randje toch uiteindelijk weg doe, ondanks dat ze technisch gewoon kunnen.

1 like

Idd niet de beste reden om een horloge te kopen, imo.
Voor mij moet het hele plaatje kloppen en past het dan ook nog in het budget, dan koop ik het. Of niet, natuurlijk. Alles maar kopen, omdat je het leuk vindt en toevallig kunt betalen, is ook niet vol te houden, op termijn imo.

Een beetje selectief zijn: koop waar je echt blij van wordt., is mijn persoonlijke insteek.

1 like

Mark XVI → 39 mm en ltl van 48 mm
Mark XVIII → 40 mm en ltl van 50 mm
Mark XX → 40 mm en ltl van 49 mm
Spitfire → 39 mm en ltl 49/50 mm

Het zit dicht bij elkaar, maar ik snap de twijfel. Ik denk dat een XX meer dan prima kan, maar bij twijfel misschien nog even passen? Wat foto’s van iets verderaf (spiegel) kunnen je wellicht nog helpen. Die foto’s van dichtbij vertekenen altijd enorm.

Ter geruststelling nog maar een foto van mijn XVI die op mijn eveneens bescheiden polsjes prima past:

Succes met de afweging!

8 likes