Wat had je willen dragen vandaag? deel XII

Die vulcains zijn heel mooi, die sherpa ook niet onsmakelijk, maar vandaag staat de nivada toch op nummer 1. Plexi boven een zwarte plaat… Ik kan het niet uitleggen, maar Ik vind het gewoon iets hebben.

1 like

Ohhhh Hans.

6 likes

Die is inderdaad mooi, deze is ook fraai:

8 likes

Hodinkee editie toch? Die heeft dat fantastisch plexiglas dan weer niet. Maar mooi neutrale kleur wel.

1 like

Ik zou vandaag deze wel eens stelen.

@Tofferdetof je krijgt ‘m morgen terug.
Of volgende week. Of zo. Ooit. Misschien…

9 likes

6 likes

16 likes

6 likes

Ik heb hem al vaker gepost, maar ook vandaag wil ik hem wel weer eens dragen.

18 likes

Good taste sir, deze staat bij mij ook nog hoog op het lijstje!

1 like

14 likes

Vindt je dit dan ook de mooiste Type 20 Vincent? Want ik vind deze ook tof, maar zou toch misschien eerder voor een andere gaan.

2 likes

Ik vind dat een heel moeilijke denk oefening. Voor mij is dit de look van de type xx

Die had ook een andere kast.
Mocht ik echt een type xx willen dan zou het waarschijnlijk een breguet worden.

Ik moet toegeven dat ik het soms moeilijk heb om Sinn niet als de pagani design van de jaren 60, 70 te zien. De 103 lijk heel hard op een jaeger LeCoultre een mathe tissot, heuer autavia,… Noem maar op. Daarnaast hebben ze carrera’s, camaro’s, navitimers, autavia’s,… En waarschijnlijk nog een hoop andere chronografen gemaakt die ik vergeet, of geen weet van heb.

Waarom ik voor de 103 zou kiezen? Naast de speedmaster hesalite is het een van de enige chronografen die nu nog gemaakt worden als was het 50 jaar geleden. Nieuwe vintage in de puurste vorm zeg maar. Gewoon stalen kast, bombproof kaliber erin, plexi erop en klaar.

Vraag is of deze aan bod komt als de speedy ernaast ligt natuurlijk. Maar ik merk dat ik de g10’s nog steeds vaak neem, terwijl dat ook maar een zwarte dial met plexi erover zijn. Moeilijke bevalling weer… :thinking:

6 likes

:thinking: dan heb je het toch uitgelegd…

Haha, Pagani Design… volgens mij kun je wbt rustig slapen want het navitimerontwerp hebben ze eerlijk uit de boedel van breitling gekocht en andere iconische militaire ontwerpen zijn niet zozeer eigendom van een merk, maar eerder specificaties van verscheidene strijdkrachten.

1 like

Ik heb deze prachtige Calatrava 5226G onlangs gepast in Düsseldorf. Wat een fantastische granulaire, zandachtige structuur heeft die plaat, schitterend.

11 likes

Bedankt om me gerust te stellen, maar ik weet niet of je stelling helemaal op gaat voor wat betreft het kastontwerp. Van wat ik gelezen heb hebben ze bij Sinn gewoon stock opgekocht en daarmee aan de slag gegaan. Nu ja, zoals gezegd, Sinn is het enige merk die deze 103 kast sinds de jaren 70 ononderbroken in hin gamma aanbieden. Dat zegt ook wel iets.

For what it’s worth… ik respecteer de 903 wel. Zo heeft Sinn bijgedragen aan een icoon in leven houden.

Maar 17mm dikte voor sommige chrono modellen is wat van de pot gerukt.

3 likes

Daar heb je gelijk in. Ik denk en hoop dat de hesalite 103st anders draagt dan de safier versie 103st sa. De bezel ligt namelijk beduidend lager bij de eerste. Enkel het hesalite glaasje komt 4mm hoger.
Ik heb uiteraard ook naar handwinders gekeken, maar die zijn niet nieuw te vinden en vintage blijk ook hier een mijnenveld, omdat Sinn ook gewoon alles verving bij service door modernere onderdelen. Beetje rolex filosofie daar. Begrijpelijk wel. Daarnaast heb je geen naslagwerk zoals ‘moonwatch only’ die je kan helpen.

Zal ik wel, zal ik niet…

5 likes