Wat had je willen dragen vandaag? deel XII

Nou @Colnago, daar ga je.

Zelf ben ik vandaag eigenlijk vooral tevreden.

Maar deze Angelus had ook prima gemogen.

16 likes

Oef, die Angelus kijkt wel heel scheel. Iets te klein uurwerk voor de kast :thinking:

5 likes

Past allemaal perfect zo, toch? Zit het eens niet allemaal dwars door elkaar heen…

2 likes

Klopt, het zit niet door elkaar heen, maar hij kijkt daardoor wel enorm scheel

2 likes

De centjes branden in mijn zakken. Ik heb net iets anders besteld :grin::sweat_smile:. Maar die zal zonder mij ook wel snel van eigenaar veranderen. Nette prijs, en net horloge.

2 likes

Ah, wat mag dat wezen? Toch voor de Mido gegaan? Of een Sinn 103 wellicht? Voor de draad ermee, wel verdrommeld!

Ik snap wat je bedoelt, en bij sommige horloges (Speedmaster Reduced :see_no_evil:) storen de plaatsing en proporties van de registers me, maar op de een of andere manier gaat het hier wat mij betreft goed. De uitvoering van de tachymeterschaal helpt denk ik ook.

2 likes

:white_check_mark:

6 likes

Ftfy

En in het rijtje “ik wéét dat het een knoeiboel is, maar…”

… het heeft toch een rare aantrekkingskracht. :sweat_smile:

13 likes

Dit uurwerk is in een ronde kast veel rustiger voor de ogen

15 likes

Klopt, maar ik vind die Drive net door z’n speciale kast veel interessanter. De ronde is zo… nja. Rond. :grimacing:

In de Drive is het een gaar uurwerk in een gare kast. Dat past. In een ronde kast ga ik me onmiddellijk ergeren aan die idiote wijzerplaat layout :sweat_smile:

2 likes

Helemaal eens, maar de combinatie van die drukke wijzerplaat en drukke kast is net té. Normaal zou ik altijd drive > ronde kiezen

Ik snap de charme hiervan ook hoor, bij de verder naar buiten geplaatste subdials gaan de schalen eigenlijk altijd door elkaar lopen en dat wordt gegarandeerd wat rommeliger.
Maar persoonlijk stoort me dat minder dan het scheel kijken doordat ze zo ver naar binnen staan.

Voor mij is het perfect als de subdials precies tussen de wijzeras en de rand van de wijzerplaat staan.

9 likes

@Fate_Amenable_To_Change , wat vind jij hiervan?

1 like

Ik vind m wel mooi!
Beter dan sub dials die cijfers letters indices opvreten

2 likes

Geïnspireerd door @Colnago

18 likes

Gelukkig weet JLC er ook wel eens een zooitje van te maken:

8 likes

Tja, je kent het antwoord al. Op zich niet lelijk, maar de kast is te groot voor het uurwerk, kleine seconde te hoog, etc etc.

:yum:

12 likes

Mag wel mee op een duiktripje!

8 likes

Zo zie je maar weer dat smaken verschillen :grin:
Ik heb liever afgekapte cijfers dan een scheelkijker.

1 like